כמה עולה אקדח גלוק? וכמה M16? המחירון של העולם התחתון נחשף

חיים טוויל
|
ט"ו אב התשפ"ד / 19.08.2024 12:36
הפעלת סוכן משטרה חשפה את המחירון של אמצעי הלחימה והסמים המסוכנים בעולם התחתון • אקדח גלוק עולה כ-40 אלף שקלים, בעוד מחירו של M-16 כמעט כפול • הבוקר פשטו כוחות המשטרה על בתים בדרום ובמרכז – ועצרו 26 חשודים בגילאי 17-70

היחידה המרכזית בלכיש חשפה הבוקר (שני) את פעילותו של ‘המהנדס’, סוכן סמוי שפעל לאורך השנה – והוביל להפללתם של עשרות סוחרי נשק, אמצעי לחימה וסמים מסוכנים שהיו אמורים להגיע לידיהם של עבריינים במטרה לסחור ולהשתמש בהם לפעילות פלילית.

הפעלת ‘המהנדס’ בוצעה באופן סמוי וייחודי במשך כ-8 חודשים, תוך ליווי פרקליטות דרום ובסיוע יחידות של המחוז הדרומי.  היא הסתיימה היום בשעות הבוקר המוקדמות, עם המעבר לשלב ‘הפיצוח’ ומעצרם של 26 חשודים בגילאי 17-70, תושבי הדרום והמרכז.

‘המהנדס’ אותר וגויס למשימה על ידי מפעילי הסוכנים של ימ”ר לכיש, לאחר שלאורך השנים האחרונות מעמדו היה מבוסס בקרב העבריינים כמי שעוסק בהכנה והרכבת מטעני חבלה, וחשיפתו תערער באופן משמעותי את האמון והביטחון אותם רוכשים העבריינים האחד לשני.

‘המהנדס’ הופעל על ידי ימ”ר לכיש במסווה של סוחר ומתווך בתחום אמצעי הלחימה והסמים, ובדרך זו הצליח לרכוש את הנשקים והסמים טרם הפצתם לסוחרים ו’ללקוחות הקצה’ (-העבריינים), המשמשים כ’צינור החמצן’ הכלכלי של ארגוני הפשיעה.

הסוכן שוגר על ידי מפעיליו בימ”ר, וביצע עשרות עסקאות בהן רכש נשק מסוג 16-M, ו-3 אקדחים מסוג ‘גלוק’. בנוסף רכש סמים מסוכנים מסוג קוקאין, ‘דוקטור’, דוסה, LSD, אקסטזי בשווי מאות אלפי שקלים, מיעדים מודיעיניים שנבחרו בקפידה ומעורבים באופן ישיר בפשיעה חמורה, ומזרימים אמצעים לארגוני הפשיעה.

פעילותו של הסוכן חשפה את מחירון ספקי הנשקים והסמים המסוכנים, כפי שנמכרים לסוחרים עצמם:

נשק M16 – כ-78 אלף שקלים.
אקדח ‘גלוק’ – 40 אלף שקלים.
קוקאין – 300 שקלים לגרם.
‘הדוקטור’ –  100 שקלים לגרם.
‘דוסה’ – 150 שקלים לגרם.
בול LSD – כ-60 שקלים.
אקסטזי – 22 שקלים לכדור (בסיטונאות).

בשעות הבוקר המוקדמות, פשטו כוחות המשטרה של מרחב לכיש, יחידת יואב, חטיבת סה”ר, החטיבה המדברית מג”ב, לוחמי מג”ב, רחפנים ויחידת הכלבנים, על בתיהם של עשרות החשודים, שם נתפסו כסף, סמים מסוכנים בכמות גדולה ורכבים.