אחרי אייל גולן: פרקליט המדינה ממליץ לפתוח בחקירה נגד קובי פרץ

חיים טוויל
|
ט"ו אב התשפ"ד / 19.08.2024 12:06
בעקבות בחינת הפרקליטות, חבר כנסת מהליכוד ליו”ר ועדת חוקה רוטמן: “לדון במדיניות המגלה יחס סלחני כלפי אויב ויחס מחמיר כלפי אח אוהב” • השר בן גביר: “להדיח את איסמן מתפקידו”

אחרי אייל גולן: פרקליט המדינה עמית איסמן שוקל לפתוח בחקירה פלילית נגד הזמר קובי פרץ, בגין הסתה לאלימות נגד תושבי עזה – זאת ברקע התבטאות שלו לאחר מתקפת 7 באוקטובר. כך פורסם הבוקר (שני) בתוכנית ‘קלמן ליברמן’ ברשת ב’.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: “הטרלול של איסמן נמשך. במקום להשקיע את מאמציו במאמץ המלחמתי של ישראל, איסמן משקיע את מאמציו במאמץ המלחמתי של סינוואר. קורא לשר המשפטים וראש הממשלה להביא לישיבת הממשלה הקרובה הצעת מחליטים להדיחו לאלתר מתפקידו”.

בעקבות החלטת הפרקליט לפתוח בחקירה גם נגד הזמר אייל גולן, ח”כ אריאל קלנר מהליכוד שיגר מכתב ליו”ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, בדרישה: “לדון במדיניות הפרקליטות המגלה יחס סלחני כלפי אויב ויחס מחמיר כלפי אח אוהב”.

המשנה לפרקליט המדינה לשעבר לתפקידים מיוחדים, עורכת הדין נורית ליטמן, ביקרה היום את המלצת פרקליט המדינה לפתוח בחקירה פלילית נגד הזמר איל גולן, ואמרה בריאיון: “לא צריך להתגרש מהשכל הישר. אני לא הייתי פותחת בחקירה פלילית, ובעיניי זה גם לא בתחום האפור. כששמעתי אתמול את הדיווח: אמרתי לעצמי ‘מה? למה?’

“אני לא בטוחה שהבעיה זה סיפור של אכיפה בררנית. העובדה היא שבחנו עוד שמות ובחרו לא לפתוח בחקירה אז אולי אין כאן אכיפה בררנית אלא שיקול דעת”.

אמש נחשף ב’כאן חדשות’ כי פרקליט המדינה המליץ ליועצת המשפטית לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד הזמר אייל גולן, בחשד להסתה לאלימות נגד תושבי עזה. זאת לאחר שכמה ימים אחרי מתקפת 7 באוקטובר, גולן קרא “למחוק את עזה” ו”לא להשאיר שם בן אדם אחד”.