מטען חבלה אותר בכביש גלעד: יועד להתפוצץ על כלי רכב של יהודי

מחבלים ערבים מהכפר מאדמא הניחו הבוקר מטען על כביש גלעד בשומרון שיועד להתפוצץ על רכבים יהודים שעברו בציר • המטען אותר מבעוד מועד ונוטרל בידי חבלן •  העלייה המדאיגה בתעוזת המחבלים מגיעה אחרי שורה ארוכה של פיגועי אבנים ובקבוקי תבערה בכביש 
חיים טוויל
ט"ו אב התשפ"ד / 19.08.2024 11:24

עלייה מדאיגה בטרור בשומרון: מחבלים ערבים מהכפר מאדמא בשומרון הניחו הבוקר (שני) מטען בכביש גלעד הסמוך שיועד להתפוצץ על כלי רכב של יהודים שנסעו בציר.

מטורף מה שמחכה לכם בירושלים בבין הזמנים: איך תדעו? תקפצו

המטען אותר מבעוד מועד ונוטרל בידי חבלן.

האירוע, שמהווה עליית מדרגה מדאיגה בחומרת הפיגועים באזור, מגיע אחרי שורה ארוכה של פיגועי אבנים ובקבוקי תבערה שהתרחשו בשבועות האחרונים בכביש, שחלקם הובילו לפציעה של תושבים ולנזק כבד שנגרם למכוניות.

תושבים מיישובי האזור התריעו כי תעוזת המחבלים רק הולכת ועולה, ותכיפות הפיגועים מגיעה לעיתים לשלושה אירועי טרור ביום אחד באותו מקטע ציר.

שרה שטרנליב, תושבת חוות גלעד שנקלעה לפיגוע אבנים בכביש גלעד בדרכה הביתה לפני כשבוע, סיפרה אז על התחושות הקשות: “ליד הכפר מדמא הבחנתי ב2 נערים רעולי פנים שעמדו בצד הכביש, הם היו ממש צעירים בערך בני 12. ברגע שחלפתי לידם כל אחד מהם זרק אבן, אחת פגעה בשמשה הקדמית ואחת במראה. המציאות שילדים ערבים מבצעים ככה פעולות טרור ללא פחד מראה על אפס הרתעה בשטח”.

במטה נלחמים על החיים שמוביל את המחאות כנגד הטרור ביו”ש, אמרו הבוקר: “בשבועות האחרונים המציאות הביטחונית בגזרת השומרון מדרדרת בצורה מסוכנת ומדאיגה. זה החל בפיגועי אבנים בודדים, עבר לשגרת טרור של בקבוקי תבערה ואבנים מדי יום וכעת הגיע למטען חבלה באמצע כביש ראשי בשומרון.

“ההכלה הרסנית ומסוכנת. כל הנתונים בשטח מצביעים על כך שההרתעה בקרב המחבלים שואפת לאפס, וצה”ל חייב במהירות לבצע שינוי בתפיסת הביטחון ולהראות שבעל הבית השתגע.

“מעצרים נקודתיים זה נחמד, אולם אם רוצים למגר את הטרור חייבים שכפר המרצחים מאדמא ירעד. הלוחמים בשטח רק מייחלים לאישור מהפיקוד, אולם זה רק בוחר לצמצם עוד ועוד את הוראות הפתיחה באש.

“אנו קוראים למערכת הביטחון להכריז עוד היום על מלחמה לכל דבר ועניין בכפרי המרצחים באזור בדומה לעזה, ולבצע פינוי אוכלוסייה והרס שיטתי של תשתיות טרור מכל כפר שיוציא ממנו מחבלים כדי להשיב את הביטחון לאזור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות