יעקב עמידרור: אם נפסיק כעת את המלחמה? כל הקורבנות היו לשווא

אלוף (מיל') יעקב עמידרור, ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר: "נצא ונפקיר את פילדלפי. הפירוש המעשי של הדבר הזה - חמאס ייקשר מחדש לסיני" • "אם נפסיק עכשיו את המלחמה, התוצאה שרצינו להשיג, שחמאס לא יהווה יותר איום מהרצועה - לא תושג"
חרדים 10
ט"ו אב התשפ"ד / 19.08.2024 09:58

ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר ועמית במכון ירושלים לאסטרטגיה וביטחון, האלוף (מיל’) יעקב עמידרור, אומר שישראל לא צריכה להרחיב את המלחמה לצפון, וכי היא אינה יכולה לוותר על פירוק יכולות החמאס בעזה.

מטורף מה שמחכה לכם בירושלים בבין הזמנים: איך תדעו? תקפצו

“אני לא חושב שישראל צריכה להרחיב עכשיו את המלחמה, אם היא יכולה להתמקד רק בעזה. היא צריכה להתמקד בעזה בחודש-חודשיים הקרובים כדי לסיים את פירוק כל היכולת של חמאס, ולאחר מכן היא תעמוד בפני צומת דרכים”, אמר עמידרור בראיון ל-103FM.

לדבריו, “מבחינת לוח הזמנים של מדינת ישראל אין צורך למהר לקבלת החלטות אלא אם אין עסקה. אם נפסיק עכשיו את המלחמה, כל הקורבנות שהיו במהלך המלחמה יהיו לשווא כי חמאס יתארגן מחדש ופילדלפי יהיה פתוח בפניו. לא לשווא, מבחינה זו שהמלחמה לא הייתה מוצדקת, היא הייתה סופר מוצדקת, אלא התוצאה שרצינו להשיג, שחמאס לא יהווה יותר איום מהרצועה, הדבר הזה לא יושג”.

בהמשך הבהיר: “הדרישה הנוכחית היא שאנחנו נצא ונפקיר את פילדלפי. הפירוש המעשי של הדבר הזה – חמאס ייקשר מחדש לסיני. אי אפשר להציג רק צד אחד של הבעיה בלי להציג את המחיר שלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות