‘מעוצמת הפיצוץ אספנו ממצאים מעצים וגגות, מזכיר את שנות ה-90’

חיים טוויל
|
ט"ו אב התשפ"ד / 19.08.2024 01:38
מטען חבלה התפוצץ ברחוב לח”י שבדרום ת”א: נושא המטען, שזהותו טרם ידועה, נהרג • מנכ”ל זק”א, צבי חסיד: “הזירה התפרסה על שטח של מאות מטרים. המיומנות שלנו זה לסייע לכוחות הביטחון לעבוד בזירות מורכבות בצורה מדויקת ומקצועית מבלי לפגוע בממצאים”

פיצוץ עז התרחש אמש (ראשון) ברחוב לח”י בתל אביב בעקבות פיצוץ מטען חבלה ליד משאית.

מטורף מה שמחכה לכם בירושלים בבין הזמנים: איך תדעו? תקפצו

האירוע התרחש סמוך לשעה 20:00, כאשר עשרות שיחות הגיעו למוקד המשטרה מאזרחים שדיווחו על פיצוץ עז שנשמע באיזור. כוחות הביטחון, כולל משטרה וכוחות הצלה, הגיעו במהירות לזירה.

גבר בן 50, שזהותו טרם ידועה, נהרג ועובר אורח בן 33 שרכב על קורקינט בסמוך נפצע בינוני מרסיסים ופונה לבית החולים איכילוב, עם חבלות בגפיים ובחזה.

השב”כ מעורב בחקירה, וכל כיווני החקירה נבדקים.

צוותים של זק״א הגיעו במהירות לזירה, בסיוע אמבולנסים של זק״א, וחברו לכוחות המז״פ והחבלה שהחלו לטפל בזירה. במשך כל האירוע מתנדבי זק״א סייעו לכוחות הביטחון בסריקות ובאיסוף הממצאים הרבים שהתפזרו בזירה.

מנכ״ל זק״א צבי חסיד שטיפל באירוע: “מדובר באירוע חריג מאוד בעיר תל אביב. זה מזכיר את הזירות הקשות משנות ה-90, ומיד עם קבלת הדיווח הצוותים של זק״א הגיעו במהירות לזירה והתחלקו לחוליות שחברו לכוחות הביטחון וסייעו בכל הנדרש, הזירה התפרסה על שטח של מאות מטרים. בעקבות עוצמת הפיצוץ אספו המתנדבים ממצאים מעצים וגגות שסמוכים לזירה בה אירע הפיצוץ,

“המיומנות שלנו כמתנדבי זק״א זה לסייע לכוחות הביטחון לעבוד בזירות מורכבות בצורה מדויקת ומקצועית מבלי לפגוע בממצאים בזירה”.

ערן קוזחי, ר״צ היחידה למשימות מיוחדות בזק”א: “עם קבלת הדיווח במוקד זק”א הבנתי את הצורך בסיוע של היחידה, הקפצתי לזירה ציוד תאורה מתקדם על מנת לסייע לכוחות הביטחון לפעול בזירה בצורה ברורה וחדה.

“עם סיום העבודה של כוחות הביטחון בזירה, המתנדבים התחלקו למספר חוליות שפעלו על מנת לאסוף את הממצאים ולזכות את הזירה מרקמות ודם”.