ההרוג תועד עם תיק גב לפני פיצוץ המטען: מתחזק רקע לאומני

גבר כבן 50 נהרג מפיצוץ מטען חבלה ליד משאית ברחוב הלח"י בת"א • עבר אורח בן 33 פונה מהזירה במצב בינוני ל'איכילוב' • ההרוג תועד במצלמות כשהוא צועד עם תיק גב, רגע לפני הפיצוץ • המשטרה והשב"כ חוקרים • מפקד מחוז ת"א: "כיוון הפעילות חבלנית עוינת הוא כיוון רציני"
חיים טוויל
ט"ו אב התשפ"ד / 18.08.2024 21:51

גבר בן 50 נהרג היום (ראשון) בפיצוץ מטען נפץ סמוך למשאית ברחוב לח”י בתל אביב.

כוחות הצלה  שהגיעו לזירה העניקו לו טיפול ראשוני, אך נאלצו לקבוע את מותו במקום.

פצוע נוסף, עובר אורח בן 33, שרכב על קורקינט, פונה מהזירה במצב בינוני לביה”ח איכילוב, עם חבלות בגפיים ובחזה מרסיסים.

נסיבות המקרה נבדקות על ידי המשטרה והשב”כ שחוקרים האם הפיצוץ הוא פיגוע לאומני או על רקע פלילי.

מבדיקה ראשונית של האירוע עולה, כי אדם צעד עם מטען חבלה – וזה התפוצץ כשעבר ליד משאית.

מפקד מחוז ת”א פרץ עמר אמר בתדרוך שקיים בזירה: “בשעה 20:00 הערב התקבלו עשרות שיחות למוקד מאנשים ששמעו פיצוץ עז. כוחות שהגיעו למקום הבחינו בגופה מרוטשת, ומכאן יש קושי לזהות את הגופה. אנחנו יודעים שזה לא אזרח תמים, אלא באדם שנשא על עצמו מטען. האם זה פלילי או פח”ע? מוקדם להגיד.

 

“לא הצלחנו לזהות ודאית בשל חומרת הפגיעה, וננסה דרך מעבדה לקבל תשובות מהירות. זהות האדם היא קריטית כדי לקבוע אם זה אירוע פח”עי או פלילי”, הוסיף. “כיוון הפח”ע מאוד רלוונטי בגלל המאפיינים שיש בזירה. יש לנו פצוע נוסף שעבר במקרה בכביש בקורקינט ואם נקבל ממנו אינפורמציה נוספת אולי נשפוך אור. מהסרטונים של המצלמות לא ניתן לקבוע דבר. זה יכול להיות פח”ע ויכול להיות פלילי, כיוון הפח”ע הוא כיוון רציני”.

מפקד מחוז תל אביב ציין, כי ההרוג פעל לבד ולא היו לו שותפים.

לפי דיווח בחדשות 12, בתיעוד ממצלמות אבטחה האדם שנשא את המטען נראה נושא תיק גדול על גבו. הוא צעד ברחוב ולפתע אירע הפיצוץ.

אחד החשדות הוא שמדובר במחבל שנשא את מטען החבלה מאזור שכונת התקווה – והמטען התפוצץ כתוצאה מתקלה במנגנון ההפעלה של המטען. המשאית שהייתה במקום ספגה את מרבית הרסיסים.

לפי שעה כל כיווני החקירה נבדקים, גם פיגוע לאומני וגם האפשרות שמדובר ברקע פלילי.

“נקראנו למקום על ידי אזרחים ששמעו פיצוץ עז”, סיפר פרמדיק מד”א, ניצן פארג’. “כשהגענו ראינו את המשאית עולה באש ולידה גבר כבן 50 שוכב מחוסר הכרה עם חבלה רב מערכתית קשה. לאחר בדיקות רפואיות הוא היה ללא דופק ונשימה, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום”.

מהמשטרה נמסר: “בסמוך לשעה 20:00 התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת ישראל אודות פיצוץ ברחוב הלח”י בת”א. מדובר בפיצוץ מטען חבלה.

“כתוצאה מהפיצוץ נהרג אדם אחד שזהותו טרם ידועה ואדם נוסף נפצע באורח בינוני – על פי  גורמי רפואה, ופונה לקבלת טיפול בבית חולים.

“כוחות משטרת מרחב איילון ומחוז ת”א הגיעו במהירות לזירה. מפקד מחוז ת”א, ניצב פרץ עמר יחד עם מפקד מרחב איילון, תנ”צ חיים בובליל מקיימים בדקות אלו הערכת מצב בזירה. כלל כיווני החקירה נבדקים”.

מזק”א נמסר: מדובר בזירה גדולה שפרוסה על שטח של מאות מטרים, מספר גדול של צוותי מתנדבים של זק״א מסייעים לחוקרי המז״פ וכוחות הביטחון שפועלים בזירה. כלל הכיוונים נחקרים על ידי משטרת ישראל, והמתנדבים מתחילים באיסוף הממצאים הרבים שנותרו בשטח.

תושבי האזור הגיבו בהלם לאירוע.

אלין, תושבת השכונה, סיפרה לחדשות 12: “אני עמדתי 20 מטר מהפיצוץ, שמעתי פיצוץ שמעולם לא שמעתי. אני בהלם. התכופפתי כאינסטינקט. אני חשבתי שזה כטב”ם או טיל שהאיראנים שלחו. גם לא שמעתי אזעקה”.

תושב אחר, איציק, הוסיף: “הפיצוץ היה כל כך חזק עד כדי כך שחשבתי שטיל נפל. לפני מספר חודשים נפל בסמוך לזירת הפיצוץ היום רקטה ששוגרה מעזה, אבל העוצמה היום לא משתווה לעוצמת הפיצוץ ששמעתי אז”.

רבים מהתושבים מדברים על הנס הגדול שהתרחש, שכן הפיצוץ אירע במרחק קצר מבית כנסת שבו התקיימה באותה עת תפילה המונית, וכן ממרכז מסחרי גדול שהיה הומה אדם בשל חופשת הקיץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות