עמית איסמן: לפתוח בחקירה נגד אייל גולן שקרא ‘למחוק את עזה’

חרדים 10
|
ט"ו אב התשפ"ד / 18.08.2024 21:10
הזמר אייל גולן אמר כמה ימים אחרי מתקפת 7 באוקטובר: “למחוק את עזה” ו”לא להשאיר שם בן אדם אחד” • ההחלטה ממתינה להכרעת היועמ”שית • על ההמלצה של פרקליט המדינה נמתחה ביקורת חריפה בתוך משרד המשפטים

פרקליט המדינה עמית איסמן המליץ ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, לפתוח בחקירה פלילית נגד הזמר אייל גולן בחשד להסתה לאלימות נגד תושבי עזה.

גולן קרא, כמה ימים אחרי מתקפת 7 באוקטובר, “למחוק את עזה” ו”לא להשאיר שם בן אדם אחד”.

לפי דיווח הערב (ראשון) של אבישי גרינצייג ב’כאן חדשות’, ההחלטה אם לפתוח בחקירה נגד גולן ממתינה להכרעת היועצת בהרב מיארה.

מ’ליאם הפקות’ ואייל גולן נמסר בתגובה: “עם ישראל חי”.

הפרשן הפוליטי עמית סגל לגלג על קרוב משפחתו איסמן: “פורים הגיע מוקדם השנה? פרקליט המדינה עמית איסמן יוזם חקירה פלילית נגד הזמר איל גולן שאמר למחוק את עזה. משום מה שכח את ירון לונדון שאמר דברים זהים, אמנם באשכנזית צחה”.

ח”כ משה סעדה תוקף את פרקליט המדינהבשל המלצתו לחקור את הזמר אייל גולן: “אחרי חקירה ללוחמים שחיסלו מחבלים, נמצא האויב הבא שיש לטפל בו: זמר שביטא את הזעם שהרגישו רבים מאזרחי ישראל מיד לאחר הטבח הנורא של ה-7.10.

“לעומת זאת את מחבלי הנוחבה ששחטו ישראלים או את האויב מבית שמסית ברשתות החברתיות לבצע פיגועים וחולם להיות שהיד – אותם פרקליט המדינה פחות מעדיף לחקור או להעמיד לדין. ככה זה כשמדובר בשילוב של פרקליט כושל עם קופת שרצים מלאה שמונה לתפקיד החשוב הזה מטעמים פוליטיים בלבד”.

בתחילת יולי המליץ פרקליט המדינה לפתוח בחקירה נגד השר לביטחון פנים איתמר בן גביר, בגין אותו חשד להסתה. גם המלצה זו ממתינה להכרעת היועצת המשפטית לממשלה.

איסמן טען אז כי מדברי השר בתחילת ימי המלחמה השתמע שהוא חושב שכל תושבי עזה מחבלים, וממילא ניתן להבין שצריך להרוג את כל תושבי עזה.

על שתי ההמלצות האלה של איסמן – לפתוח בחקירות אלה, נגד גולן ונגד בן גביר, נמתחה ביקורת חריפה בתוך משרד המשפטים.