מאבטח נרצח בידי מחבל: תקף אותו בפטיש, גנב אקדחו – ונמלט

פיגוע באזור התעשייה בראון: מחבל מקלקיליה שהחזיק באישור עבודה בישראל, רצח מאבטח כבן 40 עם פטיש, גנב את נשקו - ונמלט עם רכב גנוב בעל לוחות זיהוי ישראליות • מתנהל מצוד • יוסי דגן: "להחזיר את ההרתעה. הפיגוע הזה לא יכול היה לבוא בלי ההסתה והמימון הטרור של הרשות"
חיים טוויל
י"ד אב התשפ"ד / 18.08.2024 16:39

פיגוע באזור התעשייה בראון ליד היישוב קדומים: מחבל תקף אחר הצהריים (ראשון) באמצעות פטיש מאבטח ישראלי  כבן 40 באחד המפעלים באזור התעשייה, הממוקם בין קדומים לשבי שומרון, גנב את אקדחו האישי – ונמלט עם רכב.

המאבטח שטופל בזירה על ידי כוחות ההצלה פונה למרכז הרפואי בילינסון בפתח תקווה כשהוא במצב קשה עם פגיעת ראש ומחוסר הכרה.

המרכז הרפואי דיווח על החמרה במצבו, והרופאים נאבקו על חייו, אולם למרבה הצער הם נאלצו לקבוע את מותו.

“לאחר מאמצים רבים ומאבק על חייו, הרופאים בחדר הטראומה בבילינסון, נאלצו לקבוע את מותו של הגבר שנפצע באופן אנוש בפיגוע בשומרון.
יהי זכרו ברוך”, נמסר מהמרכז הרפואי.

כוחות גדולים של צה”ל הוזעקו לזירה  ומנהלים סריקות אחר המחבל.

המחבל, תושב קלקיליה, היה פועל שעבד באזור התעשייה  בראון והחזיק בהיתר עבודה. הוא נמלט מהמקום עם כלי רכב גנוב בעל לוחית זיהוי ישראלית, כשהוא חמוש באקדח שגנב.

מדובר צה”ל נמסר: “התקבל דיווח על מחבל שתקף אזרח ישראלי וגנב את נשקו באזור התעשייה בראון שבחטיבת שומרון, כוחות רבים של צה”ל פתחו במרדף אחר המחבל”.

כוננות גבוהה הוכרזה באזור התעשייה וכן ביישוב קדומים מחשש שהמחבל עדיין נמצא באזור. התושבים הונחו להסתגר בבתיהם.

בהודעה לתושבים נמסר: “בשל אירוע ביטחוני סמוך ליישוב יש להיכנס לבתים ולנעול דלתות וחלונות. אין להסתובב ברחובות ואין לצאת לכבישים באזור. יש לפנות למוקד רק לדיווחי חירום”.

מאוחר יותר נמסר לתושבים כי “האירוע הסתיים. ניתן לחזור לשגרה מלאה”.

שיראל פופקין, פראמדיקית איחוד הצלה שטיפלה במאבטח, סיפרה: “מדובר בפצוע כבן 40 שסובל מחבלות ופציעות קשות בראשו. הענקתי לו סיוע רפואי ראשוני בחצר המפעל בסיוע רופא צבאי שפינה אותו מהזירה ברכב משוריין של צה”ל לעבר ניידת טיפול נמרץ של צה”ל שתפנה אותו לבית חולים. בשלב זה מצבו מוגדר קשה”.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, הגיב: “צריך להחזיר את ההרתעה. הפיגוע הזה לא יכול היה לבוא בלי ההסתה והמימון הטרור של הרשות הפלסטינית, המחבל הזה יקבל משכורת עתק לכשייתפס, לכל חייו, מהמחבל בחליפה אבו מאזן, התאום הסיאמי של החמאס. ביום בו ישוחרר יקבל פנסיה של גנרל ב’משטרה הפלסטינית’ שהיא זו שאמורה להילחם בטרור ברוח הנסיגות והסכמי אוסלו.

“הגיע הזמן שממשלת ישראל תתעורר מהקונספציה, הגיע הזמן שתבין מי האויבים שלנו ומול מי אנחנו מתמודדים. אנו עומדים יחד מול הטרור הקשה המרים ראש, כולנו מתפללים להחלמתו של הפצוע ומחזקים את ידי כוחות צה”ל שיחסלו את המחבל”.

עוזאל ותיק, ראש מועצת קדומים: “חודשים אנחנו מתריעים על עלייה חמורה בפיגועים, כמה עוד דם יהודי יישפך עד שיבינו שאנחנו באינתיפאדה?! מספיק! דם יהודים אינו הפקר! על מערכת הביטחון וראשי המדינה להכריז מיידית על מצב חירום ביהודה ושומרון, ולהתחיל לפעול בצורה שיטתית לכתישת האויב בכל מקום ובכל זמן. כפפות המשי הכירורגיות חייבות לרדת ובמהירות.

“האויב אינו מבין דבר מלבד כוח, ואנו דורשים העברת מסר ברור לכל מי שחושב לפגוע ביהודי – בלי שחרורים, בלי ערעורים ובלי משפטיזציה – מחבלים צריך לחסל! המציאות בה יהודה ושומרון בוערת והדרג המדיני עדיין מתייחס אל המצב בשטח כזירה משנית לא יכול להמשיך!, אירועי המטענים, הירי בצירים ואירועי הפח”ע המתגברים הם האינתיפאדה אותה כולם מנסים להשתיק. אנו נאבק בכך בכל כוחנו! דורשים מכוחות הביטחון לחסל את המחבל הנתעב עוד הלילה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות