לראשונה מהקורונה: זו המדינה שהכריזה על פתיחת שעריה לתיירים

המדינה שסגרה את גבולותיה בראשית שנת 2020 צפויה לאפשר כניסת תיירים ממדינות "ידידותיות" בחודש דצמבר לעיירת סקי שתהפוך תיירותית - וידועה בשל אטרקציות החורף שלה
חרדים 10
י"ד אב התשפ"ד / 18.08.2024 16:11

לאחר כחמש שנים: קוריאה הצפונית נפתחת שוב למבקרים.

לפי דווח היום (ראשון) ב’כאן חדשות’, תחילה תיפתח בחודש דצמבר רק עיירת הסקי סאמג’יון השוכנת בצפון-מזרח המדינה, בסמוך לגבול עם סין.

ועל מי תיאסר הכניסה? ובכן, השכנים מדרום קוריאה ואזרחי ארצות הברית בלתי רצויים.

קוריאה הצפונית, מדינה מסוגרת, סגרה הרמטית את גבולותיה עם תחילת מגפת הקורונה בראשית 2020, והחלה להקל בהגבלות רק באמצע השנה שעברה. לפחות שתי מפעילות סיורים היושבות בסין, הכריזו כי בקרוב תיירים יוכלו לבקר בעיר, בעקבות המהלך, שיש המקווים כי יאותת על פתיחה רחבה יותר של המדינה לתיירות נכנסת.

סגירת הגבול קטעה ייבוא של סחורות חיוניות, מה שהביא למחסור במזון שהורע בשל עיצומים בין לאומיים על רקע תוכנית הגרעין הצפון-קוריאנית.

לפי הדיווח, חברת טיולים משאנגחאי כתבה בפייסבוק כי אמנם רק סאמג’יון אושרה כיעד בעל גישה לתיירים, אך בחברה סבורים שגם הבירה פיונגיאנג ומקומות נוספים – יפתחו.

גם בחברת Koryo Tour מבייג’ינג הביעו תקווה שמדובר בסנונית ראשונה. אנליסטים מעריכים כי בתחילה השערים ייפתחו בעיקר עבור תיירים מסין ומרוסיה, אלא אם יהיה חיבור אווירי דרך מדינות נייטרליות כמו מונגוליה.

העיר סאמג’יון עברה הליכי פיתוח משמעותיים בשנים האחרונות.

המנהיג הצפון קוריאני, קים ג’ונג און, חשף ביולי תוכניות לבנות מחדש את נמל התעופה, להפוך בסיס סקי צבאי לאתר נופש, ולפנות רכבות ובתי מלון חדשים עבור תיירים זרים, כך לפי התקשורת הממסדית.

קים אמר בזמנו כי התוכניות הן “לחדש את התיירות הבין לאומית” בדגש למבקרים ממדינות “ידידותיות”.

סאמג’יון ממוקמת למרגלות ההר הגבוה ביותר בקוריאה הצפונית – פאקטו, המשתרע לאורך הגבול עם סין, וידועה בשל אטרקציות החורף שלה. היא הפכה “עיר לדוגמה” עבור קוריאה הצפונית, שבנתה שם את מה שהיא מכנה “אוטופיה סוציאליסטית” ו”דגם של עיר הררית מתורבתת”.

ראש החוג ללימודי אסיה בבר אילן, ד”ר אלון לבקוביץ’, התייחס לדיווח בריאיון לרשת ב’: “הם פותחים אזור תיירות מסויים ובהמשך ייפתחו אזורים נוספים. תיירות זה דבר חשוב, מסמל נורמליות, ומה שיותר חשוב – אמצעי לעקוף סנקציות בינלאומיות. הפיקוח טוטאלי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות