מבקרים במוזיאון ‘אנו’ נדהמו: מפת ארץ ישראל ללא יהודה ושומרון

מבקרים שצפו בסרט שמוקרן ב'אנו - מוזיאון העם היהודי' גילו כי מפת מדינת ישראל מוצגת ללא שטחי יהודה ושומרון • הנהלת המוזיאון: "מדובר בתקלה, הנושא בטיפול"
חרדים 10
י"ד אב התשפ"ד / 18.08.2024 12:04

מבקרים שהגיעו לאחרונה ל’אנו – מוזיאון העם היהודי’, וצפו בסרט המציג את ‘הסיפור היהודי’ מימי אברהם אבינו ועד ימינו, כולל העלייה מהתפוצות – נדהמו לגלות כי מפת מדינת ישראל מוצגת ללא שטחי יהודה ושומרון. כך דווח בערוץ 7.

באתר של המוזיאון נכתב: “המוזיאון שואף להעניק לדור הבא את המפתח להבנת זהותו היהודית, לחזק את תחושת השייכות לעם היהודי, להעמיק את הקשר בין יהודים בישראל לבין יהודים ברחבי העולם, לטפח רגש גאווה במורשת היהודית, בהישגי העם היהודי במרוצת הדורות ובתרומתם לעולם ולאפשר למבקרים מן העולם להכיר את הסיפור המרתק של העם היהודי ולעמוד על ייחודו”.

ממוזיאון ‘אנו – מוזיאון העם היהודי’ נמסר לערוץ 7: “מדובר בתקלה. אף אחד לא חושב שיו”ש הם חלק מירדן. אפילו לא הירדנים, שוויתרו על ריבונותם ב-1988. הנושא בטיפול”.

תנועת אם תרצו: “מוזיאון ‘אנו’ מתוקצב בין היתר על ידי מדינת ישראל והוא אינו רכושם הפרטי של חברי הדירקטוריון, תהא דעתם הפוליטית אשר תהא. לא יעלה על הדעת שחבל ארץ הנמצא בשליטת ישראל מאז 1967 ולפני כן במשך אלפי שנים עם נוכחות יהודית, לא ייחשב כחלק מהמדינה במוזיאון שכותרתו בית התפוצות. יש לתקן מיד את המעוות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות