שיחה מסתורית: כך ישראל חיסלה את פואד שוכר בדאחייה בביירות

חרדים 10
|
י"ד אב התשפ"ד / 18.08.2024 11:56
‘רמטכ”ל חיזבאללה’ שחוסל חי חיים סודיים, שמעטים ידעו את שמו או כיתד הוא נראה • השיחה ש’משכה’ את פואד שוכר אל הקומה השביעית בה חוסל הגיעה ככל הנראה ממישהו שפרץ את רשת התקשורת הפנימית של חיזבאללה • גורם ביטחוני: “המודיעין היה טוב וגם הביצוע”

‘הוול סטריט ג’ורנל’ חשף היום (ראשון) פרטים חדשים, מפי גורם רשמי בחיזבאללה, על חיסולו של ‘רמטכ”ל חיזבאללה’ פואד שוכר.

לפי אותו גורם בכיר, שוכר בילה את יומו האחרון – ה-30 ביולי, במשרדו שבקומה השנייה של בניין מגורים בלב שכונת הדאחיה שבדרום ביירות. הוא התגורר בקומה השביעית של אותו בניין, כנראה כדי להגביל את הצורך לנוע באוויר הפתוח.

שוכר, למרות היותו בכיר בחיזבאללה, ופעיל בארגון הטרור ב-30 השנים האחרונות, תואר בכתבה כ”רוח רפאים”.

הוא  מיעט להופיע בציבור והיה כל כך לא מוכר עד שחלק מרשתות התקשורת הלבנוניות פרסמו תמונות שגויות לאחר שחוסל, משום שלא היתה ברשותן תמונה שלו.

נסראללה בהספדו אמר כי היה בקשר עם שוכר עד שעות טרם מותו.

באותו ערב, כך לפי הגורם הרשמי בחיזבאללה, שוכר קיבל שיחה מאדם שביקש שיגיע לדירתו הנמצאת חמש קומות למעלה – בקומה השביעית של הבניין.

בסביבות השעה 19:00, טילים חדרו לתוך הדירה ושלוש הקומות תחתיה. הטילים הרגו את שוכר, רעייתו, שתי נשים נוספות ושני ילדים.

לפי הגורם הרשמי, השיחה ש’משכה’ את שוכר אל הקומה השביעית, בה היה נוח יותר לחסל אותו,  כנראה בשל הבניינים הסובבים, הגיעה ככל הנראה ממישהו שפרץ את רשת התקשורת הפנימית של חיזבאללה.

חיזבאללה ואיראן ממשיכות לחקור את הכישלון המודיעיני, אך מאמינות כי ישראל הביסה את המודיעין המסכל של הארגון באמצעות טכנולוגיה טובה יותר ופצחנות.

ההערכה היא שישראל, באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, הצליחה להתגבר על כל אמצעי ההגנה של ארגון ופעלה מתוך רשת הקשר שלו מבלי שאיש הבין שבוצעה אליה חדירה.

לפי הדיווח, ביום החיסול עסק שוכר בפיזור של בכירים בחיזבאללה במקומות שונים, מחשש שיחוסלו על ידי ישראל.

לפי משרד הבריאות הלבנוני, יותר מ-70 איש נפצעו בחיסול.

גורם ישראלי הגדיר אותו “מספר 2 של נסראללה ורמטכ”ל חיזבאללה”. לפי גורם ביטחוני, “המודיעין היה טוב וגם הביצוע”.