“בעלך אשם”: השיחה הטעונה של האם השכולה עם אשת הרמטכ”ל

הוריו של עמית בונצל הי"ד, שנפל בקרב בעזה, נפגשו בביתם עם אשת הרמטכ"ל שרון הלוי • האם השכולה הטיחה בה: "בעלך אשם והוא צריך לשבת בכלא" • האב השכול: "צריך לפתוח אגף אוקטובר בשירות בתי הסוהר ושישבו שם כולם"
אבי כץ
י"ד אב התשפ"ד / 18.08.2024 11:01

האב השכול איציק בונצל, אביו  של עמית בונצל הי”ד, חשף הבוקר (ראשון), בראיון לערוץ 14, כי הוא ואישתו נועה נפגשו בביתם עם אשת הרמטכ”ל שרון הלוי.

“אישתו של הרמטכ”ל ביקשה לפגוש אותנו, אמרנו לה תבררי איזה משפחה בדיוק, במי מדובר לפני שאת באה”, סיפר בונצל.

הוא ציין, כי “היא עמדה על כך שהיא באה”.

בהמשך הראיון חשף את תוכן השיחה במפגש.

“אישתי נועה אמרה לה: ‘בעלך אשם בנפילתו של בני ובנים אחרים בגלל המחדל והוא צריך לשבת בכלא’. אני אמרתי לה שצריך לפתוח אגף אוקטובר בשירות בתי הסוהר ושישבו שם כולם”.

על תגובתה של הלוי הוא שיתף: “היא ניסתה לשכנע שלא ואמרה ‘לא, מה פתאום’ אבל אז היא הבינה שהיא נכנסה בכביש חד סטרי, במשפחה שכולה שלא הולכת לוותר. אנחנו לא אומרים את הדברים כי אנחנו רק כועסים ועצובים. איבדנו את הבן שלי ועוד 692 חיילים נוספים שלא היו נהרגים אם המחדל הזה לא היה קורה!

“אני טוען שצריך לחקור את כולם ולוודא כל אחד מה הייתה האחריות שלו, כולם כולל כולם. ואני באופן אישי אממש את זכות העמידה שיש לי באותה ועדת חקירה או בכל מצב אחר כמי שנפגע מהמלחמה הזאת, אם זה יהיה בשם הורים נוספים או כל אחד בזכות העמידה שלו.

“לצערי אבל, אנחנו ממש לא אופטימיים והתחושה היא שכולם יצליחו לברוח מהאשמה ואני מקווה שבאמת יהיה לנו כוחות ולמשפחות השכולות האחרות לממש את זכות העמידה שלנו ועוד ישמעו מאיתנו. אנחנו לא נסיים את מעגל האימים הזה והמחדלים האלה בלי שקולנו ישמע”.

לאחר מכן בונצל חזר שוב על דבריו והדגיש: “לשכת הרמטכ”ל התקשרו אלינו, אשת הרמטכ”ל היא לא דיברה איתנו ישירות אלא הגיע צוות שליווה אותה, רב סרן ונהג צבאי שהביאו אותה אלינו הביתה. הטחנו על בעלה את האשמה שהמחדל הזה שהוא אשם במחדל הזה שבא עלינו, כמו קצינים נוספים.

“אשתי נועה אמרה לה ‘את רואה את השולחן שבת שמולנו, חסר שם כסא של עמית בננו וגם אצלך יהיה חסר שולחן, כי אני מקווה שבעלך ישב בכלא אבל ההבדל בנינו שאת תוכלי לבקר אותו’. היא ניסתה להסביר לנו שהאשמה ‘לא אצלנו’ וכל מיני אמירות כאלו ואחרות.

“היא הבינה שהיא יושבת בבית של משפחה שכולה והיא לא יכולה לפתח ויכוח. היא הגנה עליו וסיפרה לנו שהיא לא ראתה אותו מלא זמן ושהוא משקיע בצבא.

“היא לא הגיעה בזמן ‘השבעה’ אלא שבועיים אחרי. אני יודע מעוד הורים שכולים שהייתה פנייה מלשכת הרמטכ”ל והם סירבו. אני יודע שיש משפחות שכן קיבלו אותה, הייתה אמא שסיפרה לי שגם היא אמרה לה את אותם דברים כשהיא ביקרה אצלם בבית.

“עם כל הכבוד לאשת הרמטכ”ל, היא לא נושאת בתפקיד רשמי, זה מוזר שהלשכה מטפלת בביקורים מול משפחות שכולות, כולל רכב של הלשכה. היא הגיעה לביקור פרטי למשפחה שכולה והטחנו בה את האשמות שאנחנו עומדים מאחוריהן, שהרמטכ”ל נושא באחריות, יחד עם קצינים נוספים, באחריות של המלחמה הזו והרמטכ”ל הזה צריך לפשוט מדים היום! ולאפשר לרמטכ”ל אחר ולקצינים אחרים לנהל את המלחמה.

“הוא גם ניסה למנות את החוקרים שיחקרו אותו, כמו שהוא מינה את מופז, אבל בלחץ המשפחות השכולות מופז חזר בו ולא הכניס את ידו לתוך זה”.

בונצל הדגיש:  “התחייבתי שלא ננוח ועד סוף ימי חיי ארדוף את אותם אשמים עד שהם יועמדו לדין. הפעם לא יאשימו את הש”ג. הרצי הלוי חייב לפשוט מדים היום, לא מחר! הוא חליבה ומפקד 8200 ועוד קצינים שכשלו. גם אם זה נשמע לא מציאותי, אנחנו לא נעזוב את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות