עיתון בשהם כתב נגד חרדים שבאים לפארק בעיר. ומה שקרה היה מדהים

'שהם פלוס' פרסם כתבה על תושבי אלעד ש"כובשים" בימי 'בין הזמנים' את פארק הדרים ביישוב • אלא שמאות תושבים התקוממו: "שנאת חינם. מה, יש להם קרניים? מצורעים? תתביישו" • בעקבות התגובות - הכתבה הוסרה מהאתר • יחיאל ועקנין מאלעד: "נראה שבאמת השתנה בנו משהו לטובה"
יוני גרין
י"ד אב התשפ"ד / 18.08.2024 01:40

‘עיתון שהם פלוס’, עיתון היוצא לאור במועצה המקומית שהם, פרסם כתבה – תחת הכותרת “אורחים בלתי צפויים כובשים בכל ערב את פארק הדרים בשוהם” – על תושבי אלעד החרדים, שמגיעים בימי ‘בין הזמנים’ לטייל ביישוב.

הכתבה פורסמה גם בחשבון הפייסבוק של העיתון. אלא שהתגובות הנזעמות של תושבי המועצה, גרמו להסרת הכתבה מהאתר, לאחר שמאות תושבים כתבו נגד “שנאת חינם” והצהירו כי הם “שמחים על האורחים”.

וכך דווח בכתבה: “אורחים בלתי צפויים גודשים בימים אלה את פארק הדרים היפהפה שנחנך רק לפני זמן קצר. מיעוט של תושבים מקומיים נוכחים במקום, ומנגד מאות רבות של חרדים גודשים את המדשאות ומתקני המשחקים.

“הם מגיעים כמשפחות שלמות – אבות, אימהות, ילדים ותינוקות. במקרים רבים בהסעות מאורגנות של חברות היסעים מהעיר השכנה, אלעד ושוהים ביישוב עד שעות הלילה. חלק מטיילים בשבילים, אחרים יושבים על הספסלים והילדים מתרכזים במתקני המשחק שמוצבים במקום.

“הלבוש החיצוני מסגיר את היותם אורחים מבחוץ: בנות וילדות בלבוש צנוע, מכופתר מכף רגל ועד ראש ואילו הגברים בולטים בזקנים, פאות מסולסלות, כיפות שחורות וחליפות שחורות, המאפיינות קהלים חרדים”.

בעיתון דווח גם, כי “אורחים חרדיים נראים מעת לעת גם בגן החבל, אבל ההבדל הוא בהיקף וניכר שהפארק בשכונת הדרים, על מתקניו ובריכות הדגים המרשימות שבו, הופך את המקום לאטרקציה ולאלטרנטיבה מועדפת של בילוי”.

בכתבה בעיתון הודגש כי “מקובל להניח שאורחים מבחוץ יכולים לחזק את החנויות והכלכלה המקומית. זה לא ממש מדויק. המבקרים מניעים ליישוב עם מזון משל עצמם ואינם עורכים קניות בשוהם. אלעד הרי זולה כמעט בכל דבר ובכלל לא בטוח שהכשרות המקומית עונה לדרישות שלהם”.

לפי הדיווח, “בקרב תושבי הדרים, לא כולם מתפעלים מהעניין. חלק טוענים שאינם מרגישים נוח ולא נותר להם מקום במתחם. בתנאים האלה, גם לא כל כך נעים להסתובב בלבוש חושפני של ימי הקיץ. ובכל זאת, הרוב הגדול של תושבי הדרים מגלים סובלנות ומפנינים כלפי המבקרים יחס אדיב של הכנסת אורחים.

“מנגד, הסיירים בניידת השיטור הקהילתי נוכחים במקום ומשגיחים מרחוק, כדי להבטיח שהאורחים אינם מאכילים את הדגים בבריכות האקולוגיות  וכדי לשמול על בטחונם”.

כותב הכתבה טרח לציין, כי “לא ברור אם התופעה הזו מאפיינת את ימי הקיץ האחרונים שבהם רבים שוהים בחופשה, או שגם במהלך השנה תושבי אלעד יראו בפארק המקומי אתר בילוי מועדף”.

התגובות של הכתבה הציגו את ‘הפנים היפות’ של שהם.

לוחם האש Ido Banias הגיב: “הם יהודים והם חלק מאיתנו והם אורחים שלנו, והתושבים בפארק הדרים מקבלים אותם מאוד יפה. התיאורים בכתבה הם פרי דמיון של הכותב ולא נוגעות לכלל. בין הזמנים שמח”.

Gal Katan Gilba, עובדת ‏בפרקליטות במחוז דרום, כתבה: “האורחים ‘לא צפויים’, אבל כמה שהכתבה צפויה. אורחים לא כובשים, אלא מתארחים. למיטב זכרוני מדובר בגן ציבורי בדיוק כמו גנים ציבוריים בערים אחרות שכותב הכתבה כנראה ‘כבש’ לא פעם. כמה כיף שעוד משפחות וילדים יכולים להנות מהיישוב היפה שלנו! וכמה גועל מנגד”.

ליאנה איזמירלי הגיבה: “איזו רמה נמוכה. לא למדתם כלום מה-7.10 פשוט בושה. שנאת חינם.  עצוב שזה מה שהילדים שלנו קוראים ורואים”.

Yuval Rahamim כתב: “ממש כתבה מ-1936…”

Kadia Kraus: “חבל לייצר פילוג, איזה כיף שאנשים מגיעים למקום המקסים הזה שאנחנו גרים בו. איזה כיף שהילדים שלנו פוגשים ילדים שנראים לפעמים קצת אחרת מהם. למה להסתכל על זה בשלילי? דווקא בתקופה כזו בואו נחפש אחידות ולא פילוג!”

Omer Tayeb: “ביזיון של כתבה, גזענות לשמה, שנאת חינם, כתבה מביכה ואולי אתה זה האורח הבלתי צפוי שלנו, תתביישו פשוט”.

Roi Zimmerman: “ממש כתבה בעיתון גרמני אי שם בזמנים אפלים”.

איציק מלכה כתב: “ברוך השם שיש לנו אורחים כאלה, קצת קדושה בשוהם… אנשים טובים ונעימים”.

Iris Shriki Ben David הציעה: “לפני שתתפתח מלחמת אחים!! מציעה לכם כתבי ועורכי העיתון לתקן את הנזק העצום שעשיתם ולהוציא מכתב/כתבת התנצלות!!! בימים קשים כאלה מה הטעם בפילוג כזה?? שגם בימים נוחים הדברים נראים כאילו גזורים מעיתון מזמן גרמניה הנאצית”.

Eyal Fruchter הגיב: “בושה לעיתון ובושה לכותב. התחלחלתי שקראתי. מזכיר את גרמניה בשנים האפלות”.

Oz Schwartz הציע: “כל חברי המועצה כולל ראשת המועצה חייבים לצאת בגינוי נחרץ נגד הכתבה הבזויה הזאת. גם עם כל המחלוקות שיש עם המגזר החרדי, אחים אנחנו”.

Eva Franco Cohen: “מורידה עוקב מעמוד שמקדם שנאת חינם!!!”

Ido Bokobza: “אולי תחליף איתם מילה ילמדו אותך דרך ארץ”.

Elad Hadad: “כיף לראות אותם נהנים ולשמוע ולראות את צחוק ואושר הילדים!”

Sima Legali-vidzer: בושה וחרפה שבימים אלו במקום לאחד ולקרב אתם עסוקים בפילוג העם. כל עם ישראל רצויים וראויים לבקר בכל הפארקים של מדינת ישראל בטח שגם בשוהם. מציעה שתגלו חמלה ואהבת חינם!”

יפה סיני דרשה: “מיותר, מיותר. למחוק את הפוסט ולהתנצל. שינאת חינם”.

Dana Nuriel: “זה מה שנקרא שנאת חינם… כולנו יהודים ובמיוחד בימים טרופים אלה יש להפגין סבלנות ואמפתיה…. כתבה כושלת ומבישה”.

Frieda Raz: “‘האורחים’ מגיעים מידי קיץ לישובינו היפה לכל הפארקים הכייפים ובכל שנה מתעוררות תערומות על כך. סעו בימי חמישי בערב לבני ברק ולמאה שערים ותגלו שהמוני חילונים מסיירים בקבוצות מאורגנות בין סמטאות העיר באין מפריע. אנא, הניחו לזה לחלוף ואל תתנו לענין הגיוס להשפיע על כך. תמשיכו לבלות בפארק כהרגלכם ואל תשכחו שיש לנו צרות ובעיות גדולות מאלה. בתקוה לימים טובים ויפים מאלה”.

Itai Ben David רתח: “תשמעו נדפק לכם המוח, מה זה הגועל נפש הזה? מה הם חיות? תתביישו”.

Havi Philosof נזכרה: “אמא שלי זכרה וסיפרה שבוינה בכניסה לפארקים היו שלטים: ‘אין כניסה לכלבים ויהודים’… מזכיר?

רוית סמכה בוקרה הזדעזעה: “יואו, איזו כתבה מזעזעת. כאילו כתבו על ‘חזירי בר’ ולא על בני אדם שמגיעים להנות ולהתרשם. בושה של כתבה”

Moses Tsabag: “לא להאמין!!! גזענות, שנאה, וגועל נפש! כולה ילדים קטנים שמשחקים במתקנים וואו! לכתוב דברים כאלה זה מטורף. אנחנו לא בגרמניה!
מדינה של יהודים. תקשיב טוב שיבואו לאן שבא להם ומתי שבא להם למי שזה מפריע שישב בבית”.

Tal Peretz: “רוצים שחרדים יהיו חלק מהחברה הישראלית אבל כשהם מגיעים הם נדחים. בושה!”

עמירן טליאס: “שנאת חינם על סתם – פשוט בושה. הלוואי ויבואו לפה עוד אנשים צדיקים כאלו חמודים וטובים”.

דינה להב זעמה: “זו שנאת חינם. מה מפריע לכם? מה, יש להם קרניים? מה מצורעים? תתביישו”.

Yechi Elmakais: “ואיפה הבעיה? הם הרבה יותר רצויים מכם זה בטוח! ‘מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו'”.

עו”ד יחיאל ועקנין, פעיל חברתי באלעד הגיב: “כתושב אלעד התרגשתי לקרוא את התגובות הבריאות כאן. הוכחתם שאתם אוהבי אדם (ואחים) ומקבלי אורחים. נראה שבאמת השתנה בנו משהו לטובה אחרי השביעי באוקטובר”.

תאיר מלכה הגיבה: “אמרו הכל בתגובות, אני רק אוסיף… בהמנון שוהם כתוב: ובנועם הליכותיה, שוהם מברכת בניה, והבאים בשעריה’. אם מישהו מהאורחים קורא את הפוסט, שתדעו: אנחנו שמחים שאתם אוהבים את שוהם ומגיעים. זה לא על חשבון אף אחד והכתבה לא מייצגת את הרוב.
ברוכים תהיו”.

יצחק חלה,  חבר מועצת העיר אלעד מטעם סיעת ‘אלעד שלנו’, הגיב: “מדהים לראות את תגובות התושבים היקרים לכתבה המזעזעת הזו. כתושב אלעד ופעיל ציבורית (גם בטרם היותי חבר מועצת העיר באלעד), יוצא לי לעבוד המון על מיזמי חסד משותפים עם המון תושבים מהעיר. יצא לי לפעול ציבורית גם עם ראש המועצה הקודם, חברי המועצה, פעילים ציבוריים ועוד.

“רבים מתושבי אלעד עובדים בשהם, אני אישית נוהג רבות לעשות קניות, לסעוד ולשבת עם חברים בשהם… מעולם לא הרגשתי זר. אחרי הכתבה הזו אולי…
(נ.ב. יש אחלה מסעדות ומאפיות). לצד הזעזוע מהכתבה, כייף לראות את התושבים מגיבים. אנשים אחים (ושכנים) אנחנו… רק ביחד ננצח!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות