כך חוסלו בג’נין שני מחבלים: מתכנני הפיגוע בו נרצח יהונתן דויטש הי”ד

צה"ל ושב"כ הודיעו כי שני המחבלים שחוסלו בג'נין הם מחבלי חמאס בכירים שהיו מעורבים בתכנון פיגוע הירי בבקעת הירדן שבו נרצח יהונתן דויטש הי"ד בן ה-23, חודש לפני חתונתו באופן חריג: צה"ל ושב"כ פרסמו את שם המחבל שנעצר וחשף את השניים שחוסלו
חיים טוויל
י"ד אב התשפ"ד / 18.08.2024 00:03

בפעילות משותפת של צה”ל ושב”כ, כלי טיס תקף  הערב (מוצאי שבת) מהאוויר רכב בג׳נין – שבו חוסלו שני מחבלי חמאס בכירים, שהיו מעורבים בתכנון פיגוע הירי בבקעת הירדן, בו נרצח יהונתן דויטש הי”ד.

המחבל אחמד אבו ערה מעקאבה שחוסל, היה מעורב בפיגועים נוספים. כמו כן, שימש כגורם בכיר המעורב בייצור מטענים למטרות טרור.

בנוסף חוסל המחבל ראפת דואסי מסילת אלחרתיה, בכיר בתשתית החמאס הצבאית במרחב ג׳נין.

באופן חריג צה”ל ושב”כ פרסמו בהודעה לתקשורת את שמו של מי שהביא לחיסול המוצלח: “השניים עלו בחקירת השב”כ של יאסין ע’נאם שנעצר על ידי שב”כ וצה”ל, כמי שהיו מעורבים בתכנון הפיגוע שבוצע בבקעת הירדן בו נרצח יהונתן דויטש ז”ל”. .

 

לאחר התקיפה, התפתחו חילופי אש בין מחבלים חמושים לאנשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בעיר.

הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה גם היא באופן חריג כי שני המחבלים שחוסלו היו אחראים גם על תכנון וביצוע של פיצוץ הנמ”ר בג’נין ב-27 ביוני על ידי מטען שהוטמן בעומק רב, שבו נהרג סרן אלון סקאג’יו הי”ד. הם היו אחראים בנוסף למארב המשולש ב-23 ביולי, בו פוצצו מחבלים מטען חבלה על גדר ההפרדה, ליד היישוב מירב, שבו נפצעו קל שני עובדי משרד הביטחון.

 

בשבוע האחרון, בצה”ל ושב”כ פועלים מודיעינית באזור ג’נין, לאחר פיגוע הירי בבקעת הירדן בו נרצח יהונתן הי”ד בן ה-23, חודש לפני חתונתו.

על פי הערכות החולייה הגיעה מג’נין והצליחה להימלט אחרי הפיגוע, ככל הנראה לאזור צפון השומרון.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות