כך חמאס תכנן לסחוט את ממשלת בריטניה: המסמך שנחשף בחאן יונס

ארגון הטרור חמאס תכנן להוציא שרידי גופות של חיילים בריטים הקבורים בעזה - ולסחוט את ממשלת בריטניה בתמורה להחזרתם • מסמך המגולל את פרטי התוכנית נמצא בידי כוחות צה"ל בחודש ינואר בחאן יונס • ההערכות הן שהמסמך נוסח עוד טרם המלחמה בעזה
חרדים 10
י"ד אב התשפ"ד / 17.08.2024 23:41

ארגון הטרור חמאס תכנן להוציא שרידי גופות של חיילים בריטים הקבורים בעזה ולסחוט את ממשלת בריטניה בתמורה להחזרתם.

על פי הדיווח הערב (שבת) בעיתון הטלגרף הבריטי, התכנית נחשפה במסמך בן שבעה עמודים שמצאו כוחות צה”ל בחודש ינואר האחרון –  במהלך הלחימה בחאן יונס.

ההערכות בישראל הן שהמסמך נכתב באוקטובר 2022 על ידי גורם בארגון, ככל הנראה כתגובה לאמירות של ראש הממשלה הבריטית באותה העת ליז טראס, על האפשרות להעביר את שגרירות בריטניה לירושלים.

הדרישות שעלו במסמך צפויות היו לכלול את ביטול ההצהרה הנוגעת לירושלים, פינוי שרידי החיילים מחוץ לעזה או תשלום בדיעבד על הקרקע בה היו בתי העלמין של אותן גופות משנת 1917.

אם בריטניה הייתה מסרבת, נכתב במסמך, עיריית עזה תפעל לפינוי כל הגופות מבתי הקברות ואיסופן במקום מיועד תחת צו בית משפט, כשהגופות יוכרזו כבנות ערובה עד למציאת פתרון או הגעה לעסקה.

למרות שלפי ההערכות המסמך נכתב טרם המלחמה בעזה, גורמים בישראל מעריכים כי הסכנה במימושו עדיין קיימת, בין היתר בגלל שאותם שטחים בהם נמצאים בתי הקברות – עדיין נמצאים בשליטת חמאס.

גורם ישראלי אמר כי הטקטיקה המתוארת במסמך נועדה להטיל אימה על תושבי בריטניה, במטרה להשפיע על החלטות פוליטיות.

בשטח רצועת עזה ישנם שני בתי קברות צבאיים בריטיים, האחד בשג’אעיה שבעיר עזה והשני, סמוך למחנה אל-מר’אזי במרכז הרצועה.

בבתי הקברות נקברו חללי צבא בריטניה וכוחות אנז”ק שנפלו בעת כיבוש העיר מידי הצבא העות’מאני במלחמת העולם הראשונה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות