הנשיא: להוציא הכהניזם מהממשלה • בן גביר: צביעות היא דבר מגעיל

חרדים 10
|
י"ד אב התשפ"ד / 17.08.2024 21:40
נשיא המדינה יצחק הרצוג התעמת היום עם מפגיני שמאל, שעלבו בו וקרא להוציא את הכהניזם מהממשלה • בן גביר: “בוז’י מתרפס בפני קומץ אנרכיסטים שמנסים לנהל את המדינה ולעשות פילוג בעם”

בצהריי השבת הגיעו מפגיני שמאל למחות מול בית נשיא המדינה. הנשיא יצא אל המוחים – ובמקום התפתח עימות.

הנשיא אמר כי הוא קורא לאחדות בחברה הישראלית – וכשנשאל אם הוא מעודד אחדות כזו גם עם שרים כמו השר לביטחון לאומי ויו”ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, השיב: “להיפך, את הכהניזם בוודאי שצריך להוציא. צריך להוציא את הכהניזם מהממשלה”.

המפגינים הטיחו בו כי הוא לא מסייע במאבק למען השבת החטופים – והוא השיב: “אנחנו פוגשים משפחות חטופים ומשפחות שכולות יום-יום. אתם פשוט עושים לי עוול”.

הרצוג הוסיף:  “מאמין במדינת ישראל, מאמין בחברה הישראלית ומאמין בדמוקרטיה הישראלית. והדמוקרטיה הישראלית תנצח”.

הוא התייחס לפרעות היהודים בכפר ג’ית ואמר: “זה מעשה חמור ביותר, אבל המערכת מטפלת בזה. יש לך חצי מיליון בני אדם שגרים בהתיישבות ש-99% מהם שומרי חוק, כולם בקרב ובמלחמה הזאת, עם איום על חייהם מכל כיוון. התפקיד שלנו עכשיו זה להיות מאוחדים”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב לאחר צאת השבת: “כשבוז׳י הרצוג התמודד לנשיאות הוא נפגש איתי מספר פעמים כדי לקבל את תמיכתי. הוא כמובן גם אמר את כל מה שהיה צריך כדי לקבל את תמיכתי.

“אמנם הבהרתי לו אז, שאצביע למרים פרץ, אולם מאז נפגשנו מספר פעמים, כשתמיד הוא החמיא כמה שרי עוצמה יהודית מוכשרים, כמה הוא מרוצה מחברי הכנסת שלנו, ואיך למרות שיש מחלוקות הוא מעריך אותי אישית עד מאוד… משעשע היה לשמוע את כבוד הנשיא מתרפס בפני קומץ אנרכיסטים שמנסים לנהל את המדינה ולעשות פילוג בעם… זה כמובן מצטרף ל’אות הכבוד’ שהעניק לאנרכיסטים והסרבנים שפגעו בצה”ל והובילו לאסון ה-7.10. אולי מוטב שבוז’י ינהג כמו שנהג בחקירות המשטרה שלו ושוב ישתוק – צביעות היא דבר מגעיל”.