יותם יצחק פלד ומרדכי יוסף בן שועם נפלו בפיצוץ מטען בעזה

חרדים 10
|
י"ד אב התשפ"ד / 17.08.2024 21:32
רס”ן במיל’ יותם יצחק פלד הי”ד, בן 34 מראש העין, שירת כמפקד פלוגת הסיוע המנהלתית בגדוד 8119 • רס”ם במיל’ מרדכי יוסף בן שועם הי”ד, בן 34 מגבע בנימין, שירת כנהג משא כבד באותו הגדוד • הרכב שבו נסעו נפגע ממטען בזמן פעילות לוגיסטית להכנסת ציוד לכוחות באזור ציר נצרים

רס”ן (מיל’) יותם יצחק פלד הי”ד, בן 34 מראש העין, מפקד פלוגת סיוע מנהלתית בגדוד 8119 ורס”ם (מיל’) מרדכי יוסף בן שועם הי”ד, בן 34 מגבע בנימין, נהג משא כבד בגדוד 8119, חטיבת ירושלים מחיל הלוגיסטיקה נפלו בפיצוץ מטען, סמוך לציר נצרים במרכז רצועת עזה.

השניים נהרגו מפיצוץ מטען חבלה שהוטמן על ידי מחבלי חמאס על ציר הנסיעה, במרחב שבו אמורה להיות לצה”ל שליטה מבצעית. הפיצוץ אירע בעת נסיעה בצהרי השבת של שיירה מנהלתית של כוח חימוש מגדוד המילואים שפועל בפרוזדור נצרים.

עם פיצוץ המטען הגיחו מחבלים ממבנה סמוך ופתחו באש לעבר לוחמי צה”ל שהשיבו מצידם באש – המחבלים נמלטו.

פלד  הי”ד הוא בנם של טליה זו ארץ פלד ומיכאל (מייק) פלד, ואחיו של עמרי. הוא הותיר אחריו אישה ושתי בנות, אחת מהן תינוקת.

הוא השתחרר משירות קבע, בין היתר כמ”פ בנח”ל, ונהג להתנדב בארגון ‘חסד חיים ואמת’ שעוזר למשפחות אבלות.

חברו למילואים, יוסי הרשקוביץ, ספד לו: “יותם, מעבר להיותו מפקד וחבר קרוב, היה נשמה ענקית. אם לא הייתי יוצא השבת, הייתי איתו באירוע. היינו צמודים בעזה. אין מילים לתאר את האובדן הקשה”.

חברו ישי זילברמן הוסיף: “איש משפחה למופת. אדם עם לב טוב וגדול וחבר טוב”.

מרדכי יוסף בן שועם הי”ד נשוי לנתלי ואב לתינוקת בת 9 חודשים. הוא התגייס למילואים בשמחת תורה ושירת במשך חודשים ארוכים.

מרדכי עבד בחברה לפיתוח מטה בנימין ב-5 השנים האחרונות כנהג סוואנה, והיה מעובדיה המסורים ביותר של החברה. הוא הסיע ילדים מהחינוך המיוחד, כיבד אותם והתחבב עליהם עד כדי כך שהוא הוזמן לחגיגות ימי הולדת של הילדים אותם הסיע.

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ “איבדנו אדם גדול ומסור למשפחתו ולכל מי שהיה במחיצתו. הוא היה מהעובדים המסורים ביותר של החברה לפיתוח. בשנה האחרונה היה מרדכי מסור לעם ישראל בשירות מילואים ארוך מאד להגנת המולדת אותה אהב כל כך.

“בשעה קשה זו אנו מחבקים את אשתו נתלי היקרה ואת המשפחה כולה, ונעמוד לצידן בכל שיידרש. אני מבקש למסור חיזוק לכל תושבי היישוב אדם. זכרו של מרדכי הי”ד יהיה איתנו תמיד בהמשך בניין חבל בנימין ותקומת ארץ ישראל”.

מפרוץ המלחמה נפלו בקרבות 692 חיילים, בהם 332 מאז תחילת התמרון הקרקעי ברצועה בסוף אוקטובר אשתקד.