בן גביר: אסור לקחת החוק לידיים, שגלנט יתחיל לטפל בטרור והרתעה

השר לביטחון לאומי על האלימות בכפר ג'ית: "אמרתי לרמטכ"ל שזה שלא נותנים גב לחיילים לירות בכל מחבל שזורק אבנים, מוביל לאירועים מהסוג שאירעו הערב" • דובר נוער הגבעות: "כל העדר שהתעורר, איפה הייתם כשניסו לרצוח כאן כל יום יהודים, אה? אין גבול לצביעות ולטהרנות"
אריה ריבקינד וחיים טוויל
י"ב אב התשפ"ד / 16.08.2024 00:58

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר,  פרסם הלילה (ליל שישי) הודעה על ההתפרעות האלימה של עשרות פעילי ימין קיצוני בכפר ג’ית שבשומרון, גינה את נטילת החוק לידיים ותקף את שר הבטחון.

השארתם פסולת בחוף? לא נעים: זה הקנס שאתם צפויים לשלם

השר אמר: “אמרתי הערב לרמטכ”ל שזה שלא נותנים גב לחיילים לירות בכל מחבל שזורק אבנים מוביל לאירועים מהסוג שאירעו הערב”.

הוא הוסיף: “לצד זאת, אסור באופן חד משמעי לקחת את החוק לידיים. מי שצריך לטפל בטרור ובהרתעה, גם כלפי מחבלים מהכפר ג’ית – זה צה”ל. הגיע הזמן ששר הביטחון יצא מהקונספציה ויעשה זאת”.

גם שר האוצר ויו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’ גינה: הפורעים הערב בג’ית לא קשורים בשום צורה להתיישבות ולמתיישבים. הם עבריינים שצריכים להיות מטופלים על ידי רשויות האכיפה במלוא חומרת הדין. אנו בונים ומפתחים את ההתיישבות בצורה חוקית וממלכתית, מגבים את צה”ל במאבקו בטרור, ומסתייגים בתוקף מכל גילוי של אלימות עבריינית אנרכיסטית שאין לה דבר וחצי דבר עם אהבת הארץ וההתיישבות בה.

 

אלחנן גרונר, מאתר ‘הקול היהודי’, כתב בחשבון הטוויטר שלו: “בכביש גלעד יש עשרות אירועי זריקות אבנים בשבועות האחרונים מצד ערבים. הצבא ישן על האף. על הפלוגה פה נאסר לפעול בצורה משמעותית וגם הלוחמים וגם התושבים מתוסכלים. כמעט כל יום מישהו חוטף בלוק לרכב. מתישהו עף לתושבים הפקק וקורים כאלה אירועים. ואז ביבי מסביר שהצבא שומר על הביטחון. כן בטח”.

אלישי ירד, מדוברי ‘נוער הגבעות’, כתב בחשבון הטוויטר שלו: “זה המצב בציר גלעד הסמוך לכפר ג’ית בימים האחרונים – תושבים נרגמים במטווח ברווזים באבנים ובקבוקי תבערה, נשים נמלטות בשן ועין ממארבי מחבלים על הציר וילדים יוצאים בטראומה מנסיעה שגרתית הביתה.

“כל העדר שהתעורר הערב, איפה הייתם עד היום כשניסו לרצוח כאן כל יום יהודים, אה? אין גבול לצביעות ולטהרנות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות