ח”כים מהליכוד לנתניהו: ישנם 4 קווים אדומים אותם אין לחצות במו”מ

שר ועשרה חברי כנסת משורות הליכוד שיגרו הערב מכתב חיזוק ותמיכה לראש הממשלה נתניהו הכולל ארבעה קווים אדומים אותם אסור לחצות • בין הדרישות: אי איפשור חזרת האוייב לרצועת עזה, החזרת כל החטופים ושלילה מוחלטת של כל נסיגה בקו הגבול עם לבנון
קובי פינדרוס
י"א אב התשפ"ד / 15.08.2024 20:56

שר ועשרה חברי כנסת משורות הליכוד שיגרו הערב (חמישי) מכתב חיזוק ותמיכה לראש הממשלה נתניהו, לצד רשימת כללים ודרישות אותם לטעמם, אין להפר.

הח”כים כתבו: “בימים גורליים אלו לביטחון ישראל, מול לחצים מטורפים מבית ומחוץ, אנו מחזקים את ידיך בעמידתך הנחרצת על יסודות הביטחון הלאומי שלנו, על ארבעה קווים אדומים שאין לחצות אותם.

ארבעת הקווים האדומים:

1. אין לסמוך על אחרים בכל הנוגע לביטחון ישראל. אף אחד לא יכול להחליף את חיילי צה”ל, לא בציר פילדלפי, לא במעבר רפיח, לא בציר נצרים ולא בשום מקום אחר. התפיסה של ראשי מערכת הביטחון שניתן לסמוך על סנסורים או גורמים אחרים, קרסה על כולנו ב-7.10. לכן זהו קו אדום. הוא אדום מדמי אחינו ואחיותינו שנטבחו ואין לחצות אותו שוב בשום אופן.

2. אין לאפשר חזרת האויב לצפון רצועת עזה. האזור מלא במחסני אמל”ח ורקטות והוא מהווה איום ישיר על תושבי שדרות והעוטף. חזרת האויב גם בלבוש אזרחי, תביא לחידוש הירי משם כנגד אזרחינו. משמעות צעד זה היא אובדן ההישגים המשמעותיים והפיכת הנופלים בקרב לכאלו שנפלו לשווא. זהו צעד בלתי מתקבל על הדעת ועל המצפון.

3. החזרת כל החטופים. המחויבות של כולנו להשבת החטופים היא מחויבות מוסרית עליונה. איבוד כל הנכסים האסטרטגיים מבלי לקבל את כל החטופים, משמעותו הפקרה בפועל של כל שאר החטופים לשנים ארוכות או למוות. ישראל תישאר ללא מנופים להשבת שאר החטופים, לכן יש להתנות כל הסדר בהחזרה של כולם יחד.

4. שלילה מוחלטת של כל נסיגה בקו הגבול עם לבנון. כידוע לך, הסכם הגז שנחתם מול חיזבאללה כלל נסיגה טריטוריאלית בגבול הימי של ישראל והביא לפגיעה קשה מאוד בהרתעה הישראלית ולעלייה בתוקפנות של חיזבאללה עד ימי מלחמה אלו, בהם תושבי הצפון מפונים מביתם. כל הסדר שיכלול כניעה לתכתיב של נסראללה, גם בתיווך אמריקאי, יאושש את תפיסתה של ישראל בקרב אויביה כקורי עכביש ויעצים את השתלטות איראן על המזה”ת.

“מכובדנו ראש הממשלה”, מוסיפים החותמים: “ארבעת העקרונות הללו מבטאים את יעדי המלחמה כפי שקבע הקבינט בראשותך בתחילת המלחמה. אנחנו עומדים נדהמים מול עמדות שר הביטחון, הרמטכ”ל, ראש השב”כ ושאר ראשי מערכת הביטחון, שאלפי המרצחים שחדרו דרך הסנסורים, הגדרות והאמצעים הטכנולוגיים, לא גרמה להם להתפכח. חזרה על אותה טעות קונספטואלית, הופכת אותה מטעות לפשע”.

ולכן, מסיימים החותמים: “יחד עם רבבות חיילי צה”ל בפילדלפי וברפיח, בנצרים ובגבול הצפון, אנו ניצבים מאחוריך, ומחזקים את עמידתך על ביטחון ישראל, כנגד רוחות החולשה מבפנים והלחצים האגרסיביים מבחוץ”.

בשיחה עם ‘חדשות 14’ מדגישים הח”כים כין אין המדובר במכתב איום אלא במסר נוקב בעיקר מול הגנרלים שדוחפים לכניעה ותבוסה.

הח”כים, שהבהירו כי המטרה במכתבם להראות כי נתניהו שמתעקש על הקווים האדומים במו”מ אינו עומד לבדו, אלא שמאחוריו ציבור גדול במדינת ישראל שדורש את אותם התנאים, הוסיפו גם איום מרומז: “הקווים האדומים הללו של ביטחון ישראל, הם הקווים האדומים שלנו כחברי תנועת הליכוד וכחברי הקואליציה!”

על החתום – השר וחברי הכנסת (א-ב) עמיחי שיקלי, אביחי בוארון, אריאל קלנר, גלית דיסטל-אטבריאן, דן אילוז, חנוך מיליבצקי, טלי גוטליב, משה סעדה, משה פסל ועמית הלוי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות