לינץ’ בהצעת נישואין: שני מחבלים יפצו את הזוג בעשרות אלפי שקלים

חיים טוויל
|
י"א אב התשפ"ד / 15.08.2024 17:07
בית המשפט המחוזי בירושלים קבע, במסגרת הסכם פשרה, כי שניים מהמחבלים שהשתתפו בלינץ’ בבני הזוג אנטמן – כאשר חזרו מהצעת הנישואין שלהם, יפצו אותם בסכום של 30,000 שקלים •  עו”ד חיים בלייכר: “נדבך חשוב בהרתעה ובמלחמה בטרור”

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע במסגרת הסכם פשרה כי שני מחבלים, בגיר וקטין, אשר השתתפו לפני כשלוש שנים בלינץ’ בבני הזוג אביה ושחר אנטמן בהר הזיתים בירושלים, כאשר חזרו מהצעת הנישואין שלהם – יפצו אותם בסכום של 30,000 שקלים.

נגד מחבלים נוספים שהשתתפו בלינץ’ עדיין מתנהל הליך משפטי של תביעה אזרחית. את בני הזוג אנטמן מייצג עו”ד חיים בלייכר מחוננו.

לפני כשנתיים החמיר בית המשפט העליון את עונשו של המחבל הבגיר מ-7 ל-9 שנות מאסר וגזר עליו לשלם פיצויים לבני הזוג בסך 20,000 שקלים. המחבל הקטין נידון ל-27 חודשי מאסר ולתשלום פיצויים בסך 8,000 שקלים.

עו”ד חיים בלייכר ברך על ההחלטה: “מאחר וברוך ה’ לא נותרה נכות בנפגעים וסכומי פיצוים כבר שולמו על ידי המחבלים בתיק הפלילי יש משמעות לסכום הנוסף שאותם מחבלים נאלצו לשלם מכיסם בהליך המשפטי. אנו ממשיכם לנהל הליכים נגד מחבלים נוספים באירוע ומקווים לפרוע סכומי כסף משמעותיים נוספים משאר כיסיהם של המחבלים – ובכך להוסיף נדבך חשוב בהרתעה ובמלחמה בטרור”..

הלינץ’ הקשה אירע בזמן מבצע ‘שומר החומות’, לאחר שאביה הציע נישואין לבחירת ליבו שחר בבית החושן, הצופה על הר הבית.

הרכב של בני הזוד

בדרכם חזור מהצעת הנישואין נחסם רכבם על ידי פורעים ערבים אשר החלו לזרוק עליהם סלעים ואבנים.

אביה יצא מהרכב וספג מכות, אבנים ואף נדקר בגבו.

שחר הצליחה להימלט ולחבור למשטרה, ואביה הפצוע הגיע אליהם אף הוא. הוא פונה לבית החולים שערי צדק, אושפז ונזקק לטיפול רפואי ממושך – מה שדחה את מסיבת האירוסין של הזוג.