הפורץ הסדרתי לבתים בבית שמש שהתחזה לחרדי נחשף: כך הוא פעל

שהמפתח בידו: בלשי בית שמש חשפו את זהותו של פורץ סדרתי מאשקלון, שפרץ לדירות בבית שמש ובדרום - והיום הוגש נגדו כתב אישום • המשטרה: "מקרה זה מחדד שוב כי אסור בשום צורה ואופן להשאיר מפתחות לבית - בקרבת הבית"
חיים טוויל
י"א אב התשפ"ד / 15.08.2024 16:44

בחודשים האחרונים פעלו חוקרי תחנת בית שמש פעלו לחשוף את זהות הפורץ שחודר  לבתי מגורים בעיר, לאחר שתועד במצלמות האבטחה מתנייד על גבי אופניים, כשהוא לבוש כחרדי.

לפני מספר חודשים, בשעות הבוקר המאוחרות, נכנס הנאשם לבניין מגורים בבית שמש וניסה לחפש מפתחות בארונות חשמל בכדי לפרוץ לדירות. בסופו של חיפוש מצא מפתחות לדירה בתוך ארון החשמל, פרץ לאחת הדירות, גנב שני פמוטי כסף יקרי ערך מימי השואה וחנוכיית כסף, הכניס אותם לשקית ועזב את הבניין.

בהמשך רכב הנאשם על גבי אופניו לעבר משרד בעיר שהיה ריק מאדם וסגור. הוא  פתח את דלת המשרד, נכנס פנימה וגנב מחשב נייד.

בעקבות מקרים אלו, החלה חקירת המשטרה.

במועד אחר הנאשם הגיע שוב לעיר בית שמש. זמן קצר לאחר שיצאה בעלת דירה בעיר מפתח ביתה, פתח הנאשם את דלת הבית ונכנס פנימה. כעבור מספר דקות, שבה המתלוננת לביתה, והפתיעה את הנאשם שנמלט מיד מהמקום, מבלי שהספיק לגנוב דבר.

במסגרת החקירה הבחינו חוקרי המשטרה במכנה משותף: חזות הפורץ ודפוס פעולתו. מאז נעשו מאמצים רבים ופעולות מגוונות לחשיפת זהותו. לשם כך אף הפיצה המשטרה את תמונתו, כפי שנקלטה במצלמת אבטחה.

בתוך זמן קצר אחר כך נודעה זהותו של הפורץ הסדרתי: תושב אשקלון בשנות ה-40 לחייו.

בשלב זה החלה פעילות בילוש בעקבותיו, והוצא נגדו צו מעצר.

לפני שבוע וחצי, בשעות הבוקר, עקבו בלשי תחנת בית שמש אחר הנאשם, לאחר שיצא מבניין מגורים בקריית מלאכי.

בלשי המשטרה ביצעו את מעצרו ותוך כדי כך, התברר כי הנאשם פרץ לדירה זמן קצר קודם.

מחקירת המקרה עלה כי הנאשם הגיע למקום, צלצל בפעמון דלת אחת הדירות ולאחר שלא היה מענה, איתר את מפתח הבית בקופסת מתכת סמוכה לדלת. בהמשך, פתח הנאשם את דלת הבית באמצעות אחד המפתחות ונכנס פנימה. משראה את המתלוננת בחדרה, נמלט במהרה מהבית, אולם הפעם נתפס ונעצר על ידי בלשי המשטרה של בית שמש.

בחיפוש שערכו הבלשים ברכבו, אותרו אופניו החשמליים ורכוש החשוד כגנוב.

בנוסף איתרו השוטרים ברשותו מפתחות שגנב.

במסגרת חקירתו, הוארך מעצרו של הנאשם על ידי בימ”ש לטובת מיצוי והשלמת כלל פעולות החקירה הנדרשות. לאחר שגובשה תשתית ראייתית, הגישה היום (חמישי) יחידת התביעות במחוז ירושלים כתב האישום.

קצין החקירות והמודיעין בתחנת בית שמש, רפ”ק אביעד בלמס: “הנאשם פעל בעיר בית שמש ובמקומות נוספים, לאחר שהתאים את חזותו לאוכלוסייה המתגוררת באותן השכונות. פעלנו רבות לשים עליו את היד ולסכל את המשך ההתפרצויות שביצע, וכך היה כשהצלחנו לעצור אותו בפעילות יזומה ונחושה מחוץ לגזרת הפעילות של התחנה, ובהמשך להעמידו לדין.

“הפריצות שביצע היו באותה השיטה הפשוטה: ניסיון לוודא שאין אף אחד בבית שלא תמיד צלח, חיפוש מפתח שהשאיר בעל דירה במחבוא מחוץ לדירה וכניסה לבית באמצעות המפתח.

“מקרה זה מחדד שוב כי אסור בשום צורה ואופן להשאיר מפתחות מחוץ לבית ללא השגחה – לא מחוץ לבית ולא בקרבתו. השארת דלת שאינה נעולה או מפתח בסמוך לדירה, יוצרת הזדמנות לעבריינים לגנוב רכוש או חלילה לסכן את שלום הדיירים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות