חמאס פרסם גופת חטוף • צה”ל: הוא נרצח וגופתו הושבה בנובמבר

ארגון הטרור פרסם את התמונה שלושה ימים אחרי שהודיע כי מחבלים שהחזיקו בחטופים רצחו אחד מהם ופצעו קשה שתיים אחרות משפחתו של החטוף עודכנה על ידי נציגי הצבא על פרסום התמונה •, דובר הזרוע הצבאית של חמאס טען היום: "בדקנו, מאבטח הרג חטוף מתוך מניע נקמני"
חיים טוויל
י"א אב התשפ"ד / 15.08.2024 16:08

חמאס פרסם היום (חמישי), בערוצי התעמולה של ארגון הטרור, תמונה של גופת חטוף.

דובר צה”ל הגיב לפרסום והבהיר כי מדובר בחטוף שנרצח וגופתו הוחזרה לישראל  לפני חודשים ארוכים.  “בהמשך לתמונה שפורסמה על ידי ארגון הטרור חמאס בדקות האחרונות, מדובר על חטוף שנרצח וגופתו הוחזרה במבצע של צה”ל ושב”כ בסוף נובמבר”.

“המשפחה הרלוונטית עודכנה על ידי נציגי צה”ל”, מסר דובר צה”ל.

ביום שני האחרון פרסם ארגון הטרור הודעה בערוצי חמאס, לפיה בשני אירועים נפרדים נרצח חטוף ונפצעו שתי חטופות על ידי שוביהם. “בן ערובה ישראלי נהרג לאחר שהותקף על ידי השומר שלו ושתי בנות ערובה נפצעו קשה בהתקפה נוספת”.

בהודעת הארגון לא צוינו שמות חטופים.

דובר צה”ל התייחס אז  לפרסום – וטען כי אין בידו מידע שיכול לאשר את הדברים. “ארגון הטרור חמאס הפיץ פרסום בטלגרם הכולל הודעה כתובה בה הוא טוען כי בשני אירועים נפרדים נהרג חטוף ונפצעו שתי חטופות על ידי פעילי חמאס. בשלב זה אין לנו כל תימוכין מודיעיני שמאפשר להפריך או לאושש את טענות החמאס. אנחנו ממשיכים לבדוק ולברר את אמינות ההודעה ונעדכן בהקדם בכל מידע שיהיה לנו”.

דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה טען היום, כי מבדיקה של ארגון הטרור עולה כי מאבטח ששמר על חטופים רצח חטוף “מתוך מניע נקמני ובניגוד להוראות לאחר שהתבשר כי ילדיו נהרגו בתקיפה ישראלית”.

הוא הוסיף: “אנו מדגישים כי לא מדובר באירוע המשקף את הדרך שבה אנחנו מטפלים באסירים. נחדד את ההוראות כדי שאירוע כזה לא יישנה. אנחנו רואים בישראל אחראית לכל הסבל והסכנות אליהם חשופים האסירים”.

גם בהודעה זו לא ניתנו שמות או פרטים מזהים של החטוף שנרצח או החטופות שעל פי ההודעה הקודמת נפצעו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות