‘פורום הגבורה’ מזהיר: ‘נעמוד כחומה לעצור עסקה מופקרת’

משפחות שכולות מ'פורום הגבורה' - המייצג למעלה מ-250 משפחות של חיילים שנפלו במלחמה - מחריפות מאבקן נגד כניעה לחמאס • "כל עוד סינוואר ייתן הטון והתנאים - על ישראל לא להיכנע ולהמשיך בלחץ הצבאי" • "לא נוכל להסכים לחזרת חמאס לשטחים נרחבים אותם כבשנו בדם"
חיים טוויל
י"א אב התשפ"ד / 15.08.2024 14:40

פסגת כניעה  בקטאר? הנהלת ‘פורום הגבורה’ פרסמה מכתב לחברי המשלחת הישראלית, בו הם מבקשים שלא להיכנע לתנאים של החמאס.

במכתב שנשלח לראש המוסד, ראש השב”כ והממונה על החטופים, מעלה הנהלת הפורום את החשש שישראל צועדת לעסקה מופקרת שתאבד את הישגי המלחמה ותפקיר את גורלם של מרבית מהחטופים.

במציאות כזאת, מצהירה הנהלת הפורום, שמייצגת למעלה מ-250 משפחות של חיילים שנפלו במלחמת חרבות ברזל, כי הן יפעלו למניעתה של עסקה שכזאת ויתנגדו לה.

במכתב כותבת הנהלת פורום הגבורה: “אנו משפחות שכולות, חברי הנהלת פורום הגבורה, משפחות נופלי מלחמת חרבות הברזל, פונים אליכם, שעות לפני הפסגה המתוכננת בקטאר, וזאת נוכח פרסומים שונים על עמדת ישראל וחשש כבד מעסקת כניעה לארגון הטרור חמאס. יקירנו יצאו לקרב, בגבורה ובנחישות, לשם השמדת האויב הרצחני, השבתם של החטופים לביתם והסרת האיום לצמיתות מעל תושבי ישראל בדרום ובצפון. יקירנו לא שבו מהקרב, אך במותם השאירו לנו צוואה ברורה – גבורה וניצחון.

“אנו פונים אליכם מתוך חשש כבד, כי ישראל צועדת לעסקה מופקרת. עסקה אשר תאבד את כל הישגי המלחמה, אשר נקנו בדם יקירנו. עסקה אשר תפקיר לנצח את מרבית חטופינו, עסקה אשר תחזק את האויב ותביא לאבדות רבות בעתיד. אנו נתנגד ונפעל למניעתה של כל עסקה מופקרת שתביא לפגיעה בביטחון ישראל ולפגיעה בהישגי המלחמה”.

בהמשך המכתב למשלחת נאמר: “לא נוכל להסכים לנטישה של נכסים אסטרטגים בהם שולט צה”ל כיום ברצועה, גם באופן זמני. לא נוכל להסכים לשחרורם של מאות מחבלי נוחבות ממעצר – דבר אשר ייתן זריקה מוראלית לאויבינו. כמשפחות שכולות, אנו חושבים על כאבם של כלל משפחות החטופים. לא נוכל להסכים לעסקה אשר תשיב רק חלק קטן מהחטופים, תגזור את דינם של אלו שיוותרו מאחור ותשאיר אותם במרתפי האויב לעולם. לא נוכל להסכים לחזרת ארגון הטרור חמאס לשטחים נרחבים אותם כבשנו בדם. לצערנו, כבר איבדנו חללים רבים בכיבוש מחדש של אזורים ברצועה מהם יצאנו במהלך הלחימה”.

המשפחות מדגישות שעסקה עושים מתוך עוצמה צבאית ולא מתוך חולשה. “הצבת תנאים חדשים ערב הפסגה מצד חמאס, והחרמתו את הפסגה מוכיחה כי הוא אינו רוצה עסקה, הוא מהתל באזרחי ישראל ובמשפחות החטופים. מול ארגון טרור אכזר – צריך להפעיל כוח, עוצמה, ועוד כוח ועוצמה. כל עוד סינוואר ייתן את הטון ואת התנאים – על ישראל לא להיכנע, ולהמשיך בלחץ הצבאי. עסקה מול ארגון טרור אכזר – עושים מתוך עוצמה צבאית, ולא מתוך חולשה וכניעה לאויב.

“כראשי מערכות הביטחון, וכבכירים בניהול המו”מ והמלחמה, אנו קוראים לכם – אל תיכנעו לחמאס. אנו המשפחות השכולות לא נסכים לכך. אנו נעמוד כחומה בצורה לעצור כל עסקה מופקרת. יקירנו במותם ציוו לנו ניצחון, זאת צוואתם, וזאת חובתנו ליקירנו שנפלו, לחטופים, לעם ישראל ולילדינו. עם ישראל ינצח! עם ישראל חי!”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות