רשות מעודדת טרור: הלוויה צבאית למחבל מ’עסקת החטופים’ שחוסל הלילה

חיים טוויל
|
י"א אב התשפ"ד / 15.08.2024 13:55
מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ערכו הלוויה צבאית רשמית למחבל ששוחרר ב’עסקת החטופים’ וחוסל הלילה על ידי כוחות צה”ל, לאחר שפתח באש לעבר כוחותינו • מנהיג הפת”ח בשכם, מבכירי תנועתו של אבו מאזן, השתתף גם הוא • “חמאס ופת”ח משלבים זרועות במלחמה נגד ישראל”

מפגן תמיכה של הרשות הפלסטינית בטרור: מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ערכו הבוקר (חמישי) בשכם  הלוויה צבאית רשמית למחבל ואאל מאשה, ששוחרר ב’עסקת החטופים’ – וחוסל על ידי כוחות צה”ל הלילה, לאחר שפתח באש לעבר כוחותינו במחנה בלאטה בעיר.

הלוויה דומה נערכה גם לאחמד פארס א-שיח’ אל חליל, מחבל מהזרוע הצבאית של תנועת פתח’ שחוסל הלילה. את גופות המחבלים נשאו שוטרים של הרשות הפלסטינית.

לאות הזדהות הצטרף להלוויה גם מנהיג פתח’ בשכם מוחמד חמדאן, שנמנה על בכירי תנועתו של יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

בהמשך הלוויה תועדו רכבי הביטחון הלאומי הפלסטיני כשהם מובילים את מסע הלוויה, כשעליהם המוני צעירים ערבים שהגיעו להזדהות על המחבלים, ומאחוריהם – בהמשך השיירה, רכבים רבים עם דגלי פת”ח וחמושים מגדוד בלאטה.

באחרונה הגבירו הפלסטינית את תמיכתם בטרוריסטים. לפני כחודשיים וחצי מחבל שרצח בפיגוע דריסה את שני לוחמי כפיר אליה הלל ודייגו הרסאג’ הי”ד נמלט בחזרה לשכם וזכה למסתור והגנה במפקדת מושל שכם רסאן דגלאס.

בהמשך, כשמערכת הביטחון איימה בפשיטה על המתחם, מילטו אנשי הרשות את המחבל – שלא נתפס עד היום.

המושל דגלאס השתתף בעצמו בהלוויות מחבלים רבות עד היום, ואף תועד נושא בעצמו את מיטותיהם. גם מנגנוני הביטחון הפלסטינים בשכם הקפידו עד היום באופן עקבי לערוך מסדרי הלוויה צבאיים רשמיים למחבלים מהעיר שחוסלו בידי צה”ל.

ב’מטה נלחמים על החיים’, המוביל את המחאות נגד הטרור ביו”ש, אמרו: “הגיע הזמן להפנים שאין שום הבדל בין הרשות הפלסטינית ואבו מאזן לחמאס. מדובר בשני ארגוני טרור החפצים בהשמדת ישראל, שגם אם מהווים יריבים פוליטיים, הם  משלבים זרועות באופן מלא בלחימה כנגד ישראל.

“במקום להמשיך את ה’תיאום הביטחוני’ ומדיניות אוסלו המדממת, המעניקה לבכירי הרש”פ חסינות וחופש פעולה מלא, חייבת מדינת ישראל להכריז מלחמה על גוף הטרור הזה ולפעול להשמדתו.

“בדיוק כמו בעזה, כך צריכה להתנהל מערכת הביטחון בקיני הטרור ביו”ש. כל מחנה או עיר מהם יוצאים מחבלים צריכים לעבור פינוי אוכלוסייה מהיר ופעילות מסיבית של צה”ל לכיבוש המקום, טיהור קיני המחבלים והשמדת כל תשתיות הטרור על כלל סוגיהן.

“החיסולים הכירורגיים שמבוצעים בימים אלו הם מבורכים, אך כמו שניתן לראות בשטח לא מצליחים ולא יצליחו להביא למיגור הטרור. מוטב שנקדים תרופה למכה מאשר שנצטרך לעשות זאת רק אחרי שנספוג מכה כואבת ומדממת”.