תקרית חריגה: עשרות צעירים ניסו לפרוץ לעזה – ונהדפו בידי צה”ל

חיים טוויל
|
י"א אב התשפ"ד / 15.08.2024 12:41
כ-40 צעירים ניסו להיכנס לרצועת עזה באזור מעבר ארז – ונהדפו על ידי כוחות צה”ל שהרחיקו אותם מהמקום •, לפחות שבעה קטינים בגילאי 14-15 נעצרו • “עזה יהודית תסיר את האיום”

כ-40 צעירים שקיימו היום (ראשון) לפנות בוקר תפילה סמוך לגבול הרצועה, ניסו לפרוץ בכוח אל תוך עזה דרך מעבר ארז – ונהדפו על ידי כוחות צה”ל, שהרחיקו אותם מהמקום והבהירו כי מדובר באזור שלגביו הוצא צו שטח צבאי סגור.

בתקרית נעצרו שבעה נערים.

מהמתפללים נמסר: “רק עזה יהודית תסיר את איום הטילים והחטופים מעזה ותביא ביטחון לתושבי הדרום והמדינה כולה”.

עו”ד נתי רום, המייצג את העצורים: “הבוקר נעצרו שבעה קטינים בגילאי 14-15 באיזור עוטף עזה בחשד להפרת שטח צבאי סגור והפרת הסדר הציבורי. לקטינים לא הוצג כל צו האוסר על שהייתם במקום. אנו מקווים כי הם ישוחררו בהקדם”.

צה”ל והמשטרה הכריזו בתחילת השבוע על מרחבים בעוטף עזה כשטח צבאי סגור, בעקבות כוונתם של אנשי ימין להגיע לגבול לעצרת תפילה המונית במסגרת אירועי תשעה באב. כמו כן, הודגש במערכת הביטחון החשש שמאות מהם ינסו לעבור לתוך הרצועה.

חברת הכנסת לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית אמרה בשבוע שעבר בריאיון ברשת ב: “המענה היחידי מול האויבים שלנו הוא לחזור לחבל עזה”. לדבריה, “אם לא נדרוש את זה היום ונפעל מעשית – זה לא יקרה כי עכשיו מדברים על היום שאחרי”.