יצילו את חמאס? בכירים אמריקנים: ישראל הגיעה לסוף דרכה בעזה

הגורמים הרשמיים אמרו לניו יורק טיימס: "ישראל השיגה את כל מה שהיא יכולה מבחינה צבאית ברצועה" •, האלוף במיל' יעקב עמידרור: "אם ישראל תפנה את כוחותיה כעת - תוך שנה חמאס יהיה חזק שוב. יש צורך בעוד חודשיים או שלושה של לחימה בעצימות גדולה"
חרדים 10
י"א אב התשפ"ד / 15.08.2024 10:58

‘הניו יורק טיימס’ פרסם הבוקר (חמישי) כי גורמים בכירים רשמיים בארצות הברית טוענים כי צה”ל “הגיע לסוף דרכו בעזה”, כלשונם. “ישראל השיגה את כל מה שהיא יכולה מבחינה צבאית בעזה”, הם הוסיפו, “האפשרות של ישראל להחליש עוד יותר את חמאס פחתה”.

לדברי הבכירים, צה”ל יכול לנוע כעת בחופשיות ברחבי עזה, וחמאס נפגע משמעותית.

בנוסף, הטיימס ציין את הערכות צה”ל, לפיהן כ-14 אלף מחבלים נהרגו או נלכדו במהלך המלחמה. “חמאס התרוקן ברובו הגדול, אבל לא חוסל – וייתכן שהישראלים לעולם לא יצליחו להשמידו”, אמר לטיימס ראלף גוף, בכיר לשעבר ב-CIA ששירת במזרח התיכון.

עוד נכתב, כי במובנים רבים, הפעילות הצבאית הישראלית גרמה לחמאס נזק גדול בהרבה ממה שגורמים רשמיים בארצות הברית העריכו בתחילת המלחמה. ישראל השמידה או השתלטה על נתיבי אספקה חיוניים ממצרים לתוך עזה.

הם הוסיפו כי הכוחות הישראליים יכולים עתה לנוע בחופשיות ברחבי הרצועה וחמאס שותת ומדמם ופגוע.

הגורמים האמריקנים טוענים עוד שישראל השיגה ניצחון צבאי משמעותי על חמאס, שכבר אינו מסוגל עוד לתכנן או לבצע מתקפה בסדר גודל של 7 באוקטובר.

לדבריהם, המשך ההפצצות יגביר את הסיכון לאזרחים, בעוד האפשרות של החלשה נוספת של חמאס תלך ותפחת.

אחד המסרים אותם נושאים השליחים האמריקניים שיצאו למזרח התיכון – ראש ה-CIA ברנס, מתאם הנשיא לענייני המזה”ת מקגורק ויועץ הנשיא הוכשטיין – הוא שיש מעט מאוד שישראל עוד יכולה להשיג מול חמאס.

הובאה גם הערכת גורמים רשמיים, בעבר ובהווה, בארצות הברית ובישראל, לפיה השבת כ-115 החטופים החיים והמתים שעדיין מוחזקים בעזה – אחד מיעדי ישראל הגדולים ביותר – לא בת השגה באמצעים צבאיים.

בכתבה צוטט גם האלוף במיל’ יעקב עמידרור, לשעבר ראש המל”ל של נתניהו, שטען: “ההישגים של ישראל בעזה מרשימים, אבל רחוקים ממה שצריך להשיג. אם ישראל תפנה את כוחותיה כעת – תוך שנה חמאס יהיה חזק שוב. הפסקת המלחמה כעת תהיה אסון, יש צורך בעוד חודשיים או שלושה של לחימה בעצימות גדולה במרכז ובדרום עזה.

“לאחר שלב זה ישראל תוכל לעבור לפשיטות מבוססות מודיעין במשך שנה, כדי להוציא את מחבלי חמאס ותשתיות הנשק שנותרו לפני שגורם אחר יקבל על עצמו את השלטון המקומי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות