ינון מגל מועך את כספית: “מה אתה מתלהב מרווחים חזיריים של הבנק?”

בן כספית  פרסם את תוצאות הרבעון השני של בנק לאומי ו'עקץ' את מגל, המוביל חרם על הבנק:  "‏בואו נפרגן קצת לינון. מה שמגיע, מגיע. נקווה שהוא מקבל את חלקו בדיבידנד" • מגל החזיר לו: "אשכרה לבן אדם אין מושג מימינו ומשמאלו. החרם שלנו התחיל ב-17.7. מה הקשר?"
אבי כץ
י"א אב התשפ"ד / 15.08.2024 01:02

אנשי התקשורת בן כספית וינון מגל התקוטטו היום (רביעי) סביב החרם שמוביל מגיש ‘הפטריוטים’ על בנק לאומי – בגלל ההדרה של ערוץ 14 בקמפיין הפרסום של הבנק.

לאחר פרסום תוצאות הרבעון השני של 2024, כספית ניסה להתגרות בשותפו לתכנית ברדיו 103FM, אבל חטף בחזרה תגובה כואבת.

כספית כתב בערוץ שלו: “‏בואו נפרגן קצת לינון. מה שמגיע, מגיע. נקווה שהוא מקבל את חלקו בדיבידנד: ‘בנק לאומי מציג את הרווח הגבוה במערכת הבנקאית – 2.3 מיליארד שקל בנק לאומי מפרסם היום את הדוחות הכספיים שמהם עולה שאת הרבעון השני סגר עם רווח נקי של 2.3 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 16%”.

כספית הוסיף: “התשואה להון של הבנק ברבעון הייתה יכולה לעמוד על 20.2% אלמלא נאלץ הבנק לרשום כ-600 מיליון שקל בגין ירידת ערך של ההשקעה בבנק וואלי. על בסיס הדוחות הכריז הבנק על דיבידנד כולל של 908 מיליון שקל מתוכו סכום של 681 מיליון משקל במזומן והיתרה ברכישה עצמית של מניות״.

לדבריו, “אחד מהדברים שניתן לראות בדוחות הן של לאומי והן של פועלים זה הכנסות מהפסדי אשראי (בניגוד להפרשות להפסדי אשראי). בנק לאומי רשם הכנסות מהפסדי אשראי של 18 מיליון שקל ברבעון”.

מגל קפץ על הבורות של כספית על מציאה – והגיב על דבריו בלגלוג: “אשכרה לבן אדם אין מושג מימינו ומשמאלו. הדוח של בנק לאומי הוא על הרבעון השני. כלומר עד ה-30.6, החרם שלנו על הבנק התחיל ב-17.7. מה הקשר? ומה בכלל אתה מתלהב מרווחים חזיריים במיליארדים של הבנק? מביך”

יצוין, כי מגל מפרסם מידי יום בערוץ שלו הודעות של לקוחות בנק לאומי שנטשו ועברו עם חשבונותיהם לבנקים אחרים. בחלק מהמקרים מדובר בחשבונות עם מליוני שקלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות