נתניהו הבטיח: נאשר את המשך סבסוד מעונות היום לילדי אברכים

במפלגות החרדיות דורשים החלטת ממשלה כבר ביום ראשון הקרוב על סבסוד מעונות היום לשנה הקרובה לפחות - במטרה להוביל לביטול הגזרה בהמשך • היועמ"ש של משרד האוצר מתעקש: "לעצור את הסבסוד מיד"
חרדים 10
י"א אב התשפ"ד / 14.08.2024 23:22

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לשרים בממשלה כי תאושר החלטה שתאפשר את המשך סבסוד ‘מעונות היום’ לנשים חרדיות עובדות שבעליהן, בגילאי גיוס, לומדים בכולל.

לפי דיווח הערב (רביעי)  של מיכאל שמש ב’כאן חדשות’, מזכיר הממשלה יוסי פוקס נערך לקיום דיון בנושא כבר בישיבת הממשלה הקרובה.

במפלגות החרדיות מעוניינים באישור החלטת ממשלה על סבסוד מעונות היום לשנה הקרובה לפחות, במטרה לדחות את הגזירה ולנסות להוביל לביטולה בהמשך – או שהיא תתבטל מאליה במידה ויחוקק עד אז חוק גיוס חדש.

ב’כאן חדשות’ דווח עוד, כי על פי חוות דעת של היועץ המשפטי למשרד האוצר, יש לעצור את סבסוד המעונות כבר בשנת הלימודים הקרובה.

“מכלול הטיעונים שפורטו במכתבו של שר העבודה אינם מהווים בסיס או הצדקה לקביעת הוראת מעבר, ובפרט לפרק זמן ארוך של חמישה חודשים, וחלקם אף מבססים את הקושי בקביעת הוראת מעבר לאחר תחילת שנת הלימודים”, נכתב בחוות הדעת.

שר העבודה יואב בן צור מש”ס פנה היום פעם נוספת ליועצת המשפטית לממשלה וביקש ממנה לחזור בה מקביעתה שיש לעצור את הסבסוד למעונות היום, או לחילופין לדחות את יישום ההחלטה בחמישה חודשים לפחות.

יועמ”ש האוצר התייחס לטענות השר בן צור, בהן טענה שעצירת הסבסוד תביא להוצאת ילדים ממעונות מפוקחים, וכתב כי מדובר במעונות מוזלים ומפוקחים ולכן שכר הלימוד בהן עדיין נמוך יחסית.

היועץ המשפטי התייחס גם לטענה שלפיה צריך לאפשר לאימהות החרדיות להיערך לשינוי היקף משרה במקרה שלא יוכלו לממן מעון, ושאל מדוע השר מתעלם מהאפשרויות שעומדות בפני האב החייב בגיוס – להתגייס ולהיות זכאי לסבסוד, להשגיח על הילדים בעצמו או לצאת לעבוד.

מוקדם יותר היום קיימה סיעת יהדות התורה בכנסת דיון דחוף בעקבות הוראת היועצת המשפטית לממשלה לבטל את סבסוד המעונות.

חברי הסיעה דרשו מהממשלה לקבל החלטה בישיבתה הקרובה ביום ראשון להמשיך את מתן הזכאות למעונות היום.

חברי הסיעה הדגישו כי מדובר באלפי ילדים במאות מעונות יום ברחבי הארץ, וכי ההרשמה לשנת הלימודים הקרובה כבר הסתיימה לפני כמה חודשים.

לטענת חברי הסיעה, המשך הסבסוד יאפשר לנשים החרדיות שעובדות בזמן שבני זוגם לומדים תורה להמשיך בעבודתן ולפרנס את משפחותיהן, וימנע קריסה אפשרית של מעונות היום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות