כניסה ללא הפרעה: מחדל אבטחה חמור בבסיס יחידת מודיעין רגישה

תחקירן של מערכת i24NEWS נכנס באין מפריע, לבוש בבגדים אזרחים ומצויד במצלמה נסתרת, למתקן ביטחוני בו פועלות יחידות מסווגות של אגף מודיעין באזור המרכז • בעקבות הפרסום - ראש אמ"ן הורה לפתוח בחקירה
חרדים 10
י"א אב התשפ"ד / 14.08.2024 22:28

מחדל אבטחתי חמור: תחקירן של מערכת i24NEWS לבוש בבגדים אזרחים ומצויד במצלמה נסתרת הצליח להיכנס באין מפריע  לבסיס צבאי הממוקם בלב בניין אזרחי ובו יחידה רגישה של אגף המודיעין – בלי שנדרש להזדהות.

את הסיפור המטריד  פרסם הערב (רביעי) ינון שלום יתח, הכתב הצבאי של i24NEWS.

על פי הדיווח, לבסיס אין ש”ג, אין בידוק חמוש, וניתן להסתובב בחלק ממרחביו באין מפריע.

התחקירן גם שמע את שיחות החיילים והבכירים, הסתובב במסדרונות בין המשרדים המסווגים, ולא התבקש להזדהות בשום שלב. הוא הגיע לקומות השונות במתקן בלי לעבור בידוק, ובלי לפגוש אף גורם צבאי מוסמך בדרך, שהיה צריך לאשר את כניסתו.

כדי להיכנס למתחם הרגיש ולהיחשף לחומרים בדרגת הסיווג הגבוהה ביותר, יש צורך לעבור בדלת אחת – דרכה נכנסים בדרך כלל מספר אנשים יחד. ישנם מתחמים “סטריליים” שלא מצריכים אפילו כרטיס כמו המרפסות, המסדרונות וחמ”ל הבסיס – שהדלת בו נפתחת כמעט באופן אוטומטי לכל דורש. בחלק מהקומות יש מידע מסווג, ומשרתים בו בכירים תחת נהלי חשיפה.

 

לפי הדיווח, מחלקת ביטחון מידע בצה”ל ערכה ביקורת למתקן המסווג בינואר, במהלכה ניסו לגנוב מחשבים. היחידה נכשלה בביקורת – והמחשבים נגנבו. לפי עדויות של חיילי עבר ביחידה, הנושא הוצף מספר פעמים לבכירי היחידה, אולם לא קיבל התייחסות.

בטרם הפרסום התריעה מערכת i24NEWS בפני צה”ל על הפרצה האבטחתית, והידיעה מתפרסמת באישור הצנזורה.

בעקבות הפרסום, ראש אמ”ן אלוף אהרון חליווה, מינה את קצין המודיעין הראשי, תת אלוף אבי קינן, לתחקר את המקרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות