הוועדה למינוי בכירים אישרה: מינוי דני לוי למפכ”ל הבא יאושר בממשלה

מפקד מחוז חוף, דני לוי, יהיה המפכ"ל הבא • המינוי של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, טעון את אישור הממשלה כדי להיכנס לתוקף • לא התקבלה תלונה אחת באשר לטוהר מידותיו של המועמד - וגם היועצת המשפטית לא הצביעה על קשיים במינויו
אריה ריבקינד
י' אב התשפ"ד / 14.08.2024 19:52

הוועדה המייעצת לבדיקת מינויים לתפקידים בכירים אישרה היום (רביעי) את מינויו של דני לוי לתפקיד המפכ”ל הבא.

זאת לאחר שלא היה ברשות הוועדה מידע שעלול לערער את טוהר המידות של לוי ולמנוע את מינויו, ולאחר שגם היועצת המשפטית לא הצביעה על קשיים במינויו.

מוקדם יותר היום הופיע ניצב דני לוי, המועמד למפכ”ל המשטרה מטעם השר איתמר בן גביר, בפני הוועדה המייעצת.

בפני הוועדה הופיעו גם המפכ”ל היוצא קובי שבתאי והשר בן גביר עצמו.

כעת מינויו יעלה לאישור בישיבת הממשלה הבאה.

לפי חדשות 12, לאחר פרסום שמו של לוי כמועמד למפכ”לות, פנתה ועדת גרוניס לציבור ופתחה את האפשרות לשלוח השגות על המינוי. מרבית התלונות לוועדה התרכזו סביב ההפגנות בקיסריה, בטענה כי ניצב לוי נהג באלימות ובאגרסיביות כלפיהם – כדי “לרצות את בן גביר”.

הוועדה אפשרה להגיש תלונה עד יום חמישי שעבר, ולא קיבלה כלל תלונות הקשורות בטוהר מידותיו, בהפרת אמונים או בשחיתות.

מטעם הוועדה לבדיקת מינויים לתפקידים בכירים נמסר:  “הוועדה המייעצת לבדיקת מינויים לתפקידים בכירים, בראשות נשיא בית המשפט העליון בדימוס הפרופ’ אשר גרוניס, התכנסה היום בירושלים.

לאחר בחינת החומר שהיה בפניה לא מצאה הוועדה פגם מבחינת טוהר המידות, ככל שמדובר במועמד לתפקיד המפקח הכללי של המשטרה, ניצב דניאל לוי.

הוועדה הודיעה על החלטתה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: “אני מברך על הודעת הועדה למינוי בכירים שהודיעה על אישור מועמדותו של ניצב דני לוי לתפקיד המפכ”ל. ניצב דני לוי הוא קצין מצוין, והוא יוביל את המשטרה כמפכ”ל בצורה מקצועית ונחושה, יחזק אותה ואת אמון הציבור בה, את המשילות ואת ביטחון האזרחים. אני מאחל לו הצלחה רבה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות