בנט קרא להדיח ההנהגה הביטחונית שממשלתו מינתה: “צריך להחליף”

בנט ב'וועידת החינוך של ישראל היום': "ב-7 באוקטובר מדינת ישראל נכשלה במשימה הכי יסודית שלה", אבל "העם חשף את גדולתו" • על המצב הביטחוני: "10 מיליון אנשים מחכים מתי האיראנים יואילו בטובם לירות עלינו - זה לא מתקבל על הדעת"
חרדים 10
י' אב התשפ"ד / 14.08.2024 15:55

נפתלי בנט הופיע היום (רביעי) ב’ועידת החינוך השנתית של ישראל היום’ בהרצליה – וקרא, לצד החלפת ההנהגה המדינית, להחליף גם את ההנהגה הביטחונית הכושלת שממשלתו מינתה.  “אוהב אותם”, אמר, “אבל צריך להחליף”. 

“ב-7 באוקטובר, ישראל ספגה הפתעה אסטרטגית נוראה”, אמר. “אויבינו – חמאס, חיזבאללה, איראן וכל מעטפת האש סביבנו – הפתיעו אותנו וגרמו למכה הקשה ביותר בתולדות המדינה היהודית. אולם, באותו יום, מדינת ישראל גם הפתיעה אסטרטגית: התגלה דור צעיר של אריות. למעשה, 7 באוקטובר מספר שני סיפורים – קריסת ישראל הממשלתית והופעת דור של גיבורים. סיפור זה מנחה אותנו מה עלינו לעשות בשנים הקרובות ואיך לבנות לעצמנו עתיד טוב יותר”.

בנט, האיש שממשלתו מינתה את הרמטכ״ל הרצי הלוי ואת ראש השב״כ רונן בר –  הדגיש: “ב-7 באוקטובר, מדינת ישראל נכשלה במשימתה היסודית – להיות מדינה בטוחה לעם היהודי. לראשונה בתולדותיה, נערכו פוגרומים כלפי יהודים על אדמתנו. זה לא היה רק טרור, אלא כישלון עצום שדורש בחינה מפוקחת כדי לתקן”.

בנט פירט: “הכישלון כלל קריסה במערכות המודיעין, המבצעית והממשלתית. במשך כחודש, המדינה לא תפקדה כראוי, והיוזמות באו מהשטח”.

אולם, הוא ציין גם את הצד החיובי: “החצי השני של הסיפור הוא חשיפת דור של אריות. הגבורה שהתגלתה ב-7 באוקטובר היא ברמה הגבוהה ביותר שמוכרת לי, ואף מעבר לכך”.

הוא סיפר על טל ביטון, שיריונרית צעירה שגילתה גבורה יוצאת דופן: “היא דהרה עם הטנק שלה לחסום פרצה בגדר, תחת אש כבדה, והצילה ארבעה יישובים מטבח. זוהי טל ביטון של ימינו, כמו קהלני של 2023. העם הזה פשוט גילה את גדולתו. מכל רחבי הארץ צמחו יוזמות התנדבות, והדור הצעיר הוכיח את עצמו שוב ושוב.

“חשוב שנבין את מלוא היקף האירועים ב-7 באוקטובר. היו ארבעה פוגרומים על מלא: בניר עוז, בארי, כפר עזה ונווה. אבל מעבר לכך, היו עוד 60-70 קרבות רציניים באופקים, שדרות, וביישובים רבים נוספים כמו ארז, מפלסים, סעד, אלומים, כיסופים ועוד רבים בדרום. כמעט בכל האירועים האלה, אנחנו מדברים על מעטים מול רבים.

“מהתחקירים שערכתי, בדרך כלל היו שישה עד עשרה מגינים – ערבוב של כיתת כוננות, חייל שהיה בחופשה ושוטר – מול בין 30 למאה מחבלים. והדפנו אותם בכל אחד מהמקומות האלה. אמנם זה היה כרוך באובדן, איבדנו אחד או שניים מבנינו ובנותינו, אבל פוגרום לא היה”.

בנט הדגיש: “למה חשוב לדעת את זה? כי יש עננה של חרדה שירדה על עם ישראל. חרדה, דיכאון, פסימיות – פשוט דאגה. וזה מאוד טבעי, אני מבין את זה. אנשים בדאון, מחכים עכשיו להתקפה איראנית, 10 מיליון אנשים מחכים מתי האיראנים יואילו בטובם לירות עלינו… וחיזבאללה – זה לא מתקבל על הדעת”.

הוא המשיך: “לא רואים את הסוף. יש 100 אלף מפונים בצפון, העולם סוגר עלינו עוד ועוד חרמות ובויקוטים, האג מתקדם בשני צירים עלינו, שני בתי המשפט, הכלכלה… רק אתמול הודיעה סוכנות הדירוג פיץ’ על הורדת דירוג האשראי של ישראל. זה לא קרה מקום המדינה – תמיד רק עלינו ולא ירדנו. וזה לא רק בגלל המלחמה אלא בגלל התנהלות כלכלית לא אחראית, שמוציאים הרבה כספים איפה שלא חייבים. הכל נראה שחור.

“אבל חשוב לזכור את הגבורה והנחישות שהפגינו אזרחינו בשעת המבחן. זה מראה את החוסן האמיתי של העם שלנו, ואת היכולת שלנו להתגבר על אתגרים, גם כשהם נראים בלתי אפשריים.

“אני שואב המון ביטחון מהדור הזה. כמו דור תש”ח, שכלל לוחמים וניצולי שואה שבנו מדינה לתפארת, הדור הנוכחי נצרב באידיאליזם וערכים מדהימים. דור תש”ח סחב את המדינה 50 שנה קדימה בזכות אכפתיות, אהבת הארץ והעם, וערכי הרעות. השיר המסמל זאת היה ‘שיר הרעות’. אני מאמין שהדור הנוכחי יפגין ערכים דומים ויוביל את ישראל לעתיד חזק ומשגשג”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות