הלם בברסלב: למרות סיכומים – האוקראינים יקשו על הבאים לאומן

המועצה לביטחון לאומי והגנה של אוקראינה מקדמת החלטות שישפיעו על רבבות שיגיעו לאומן בראש השנה הקרוב • שגריר אוקראינה בישראל: כולם יצטרכו ויזה אלקטרונית  - שתייקר ההגעה • 'איחוד ברסלב באומן' מופתעים: "פעלנו רבות כדי שזה יידחה לאחרי ראש השנה"
נתן פרל
י' אב התשפ"ד / 14.08.2024 14:51

שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קורנייצ’וק, הודיע היום (רביעי) כי ממשלת אוקראינה החלה בהליכים שישנו את מדיניות הכניסה של אזרחי המדינות איתן יש לאוקראינה הסכם הדדי ללא ויזה, כולל ישראל.

בהודעת השגרירות נמסר:  “המועצה לביטחון לאומי ולהגנה של אוקראינה החלה לשנות את הנוהל לכניסת זרים לאוקראינה ולצאת משטחה. הנוהל יוביל  להכנסת מערכת של הודעה אלקטרונית על הכוונה להיכנס לשטח אוקראינה עבור אזרחי מדינות עם משטר ללא ויזה”.

השגריר האוקראיני מסר בהצהרה: “אני מקווה שזה יקרה לפני החגים היהודיים”.

כעת כל אזרח ישראלי יכול להיכנס לאוקראינה ללא כל דרישות נוספות למשך 90 ימים. אם ההליך החדש יסתיים לפני ראש השנה, ישראלים יאלצו לבצע ויזה אלקטרונית שתייקר ותסרבל את ההגעה לאומן. יצוין כי ההחלטה אינה נגד ישראל, אלא מול כל המדינות איתן יש לאוקראינה הסכם פטור מויזה.

לפי האוקראינים, מדובר ב”אותו הליך שהטילה ישראל על אזרחים אוקראינים”.

מאיחוד ברסלב באומן נמסר: “פעלנו רבות לבקשת ממשלת אוקראינה כדי שזה יידחה לאחרי ראש השנה, אנחנו מופתעים מההחלטה של המועצה לביטחון לאומי והגנה של אוקראינה, נבדוק ונפעל כדי לוודא שיהיה אפשר להגיע לאומן ללא טרדות והוצאות כספיות נוספות. בינתיים אין שינוי וישראלים לא צריכים ויזה אלקטרונית”.

עוד נמסר: “פעלנו רבות מול הגורמים הרלוונטיים בישראל כדי שהחלת הויזות אלקטרוניות לאזרחי אוקראינה הבאים לישראל גם יידחו לאחרי ראש השנה. והכל סוכם כבר, אנחנו מופתעים מאד לשמוע שהאוקראינים מגיעים עם ההחלטה שתשפיע על הבאים לאומן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות