עימותים בלשכת הגיוס בטבריה • הפלג מאיים: נחסום את המדינה

120 צעירים חרדים מהצפון קיבלו זימון 'צו ראשון': 'הפלג' ו'העדה' מפגינים מול לשכת הגיוס בטבריה • 'הפלג' מאשים את המשטרה בחסימת אוטובוסים עם מפגינים - ומאיים: "נעצור את התנועה בכל רחבי הארץ במספר רב של הפגנות" • המשטרה: "אלימות וקריאות נאצה לעבר השוטרים"
חיים טוויל ויוסף גרינבוים
י' אב התשפ"ד / 14.08.2024 14:20

קיצונים מ’הפלג הירושלמי’ ו’העדה’ מפגינים מאז שעות הבוקר (רביעי) מחוץ ללשכת הגיוס בטבריה אליה זומנו היום 120  צעירים חרדים תושבי הצפון ל’צו ראשון’.

במקום התפתחו עימותים קשים עם כוחות המשטרה. 12 מפגינים נעצרו עד כה על ידי המשטרה.

לקראת ההפגנה תוגברה נוכחות השוטרים בשטח – ומיניבוסים ובהם מאות מפגינים שהיו בדרך ללשכה בבסיס מחווה אלון נחסמו. חלק מהקיצונים שנחסמו עשו את דרכם ברגל לאורך קילומטרים, עד ללשכת הגיוס.

‘הוועדה להצלת עולם התורה’ של ‘הפלג’ טענה בהודעה שפרסמה כי המשטרה מונעת מאלפי מפגינים “שזורמים ללשכת הגיוס-טבריה, להגיע ולהשתתף בהפגנה, תוך שימוש בכוח בניגוד לחוק ועצירת אוטובוסים בכבישים המובילים לטבריה”.

בוועדה הודיעו, לאחר התייעצות עם מנהיג ‘הפלג’ הגאון רבי אשר דויטש: “אנו מתריעים בזאת – אם המשטרה תמנע את זכותם החוקית של אלפי האברכים להפגין מול שערי לשכת הגיוס, מאות האוטובוסים יעצרו את נסיעתם כעת, ואלפי מפגינים יעצרו את תנועת הרכבים בכל רחבי הארץ במספר רב של הפגנות”.

מהמשטרה נמסר: “משטרת ישראל פועלת החל משעות הבוקר במספר מוקדים במחוז הצפוני לאור הפגנה בלתי חוקית במהלכה הגיעו מאות מפגינים, חסמו צירי תנועה והציתו אש בסמוך לגדרות בסיס צה”ל בצפון.

המפגינים התעמתו עם השוטרים, חסמו את הכבישים תוך שימוש באלימות, השלכת חפצים וקריאות נאצה לעבר השוטרים והחיילים ששהו בבסיס מתוקף תפקידם.

לאחר שקצין משטרה הכריז על הפגנה בלתי חוקית וחרף האזהרות, המפגינים לא נשמעו לכוחות המשטרה והמשיכו בהפרות סדר אלימות. עד כה נעצרו 12 חשודים בחשד להפרת הסדר הציבורי וגם כעת ממשיכות הפרות הסדר במקום בעוד המשטרה פועלת להרחקת המפגינים מהבסיס”.

בשבוע שעבר התייצבו במשך יומיים רק 48 צעירים חרדים בלשכת הגיוס בתל השומר, מתוך יותר מ-900 שקיבלו זימון ל’צו ראשון’.

צילום: דוד כהן פלאש90 ודוברות המשטרה
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות