“אופוזיציה שפלה כזאת”: מפלה לקואליציה לראשונה מאז הבחירות

חרדים 10
|
י' אב התשפ"ד / 14.08.2024 12:06
חברי כנסת בקואליציה לא הגיעו בזמן להצבעה: הצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה של אורי מקלב נדחתה בקריאה ראשונה על חודו של קול • בקואליציה הסירו חוקים נוספים מסדר היום מחשש להפסד • דודי אמסלם: “אתם מתפרנסים משנאה. אני מתבייש באופוזיציה ובז לכם”

 בפעם הראשונה מאז הבחירות: הקואליציה הפסידה הבוקר (רביעי) בהצבעה, לאחר שהאופוזיציה הצליחה להפיל חוק של חבר הכנסת אורי מקלב.

הסיבה לכישלון של הקואליציה: חברי כנסת שלא התייצבו בזמן להצבעה בכינוס הפגרה המיוחד שנערך היום במליאת הכנסת.

בין חברי הכנסת שלא הספיקו להצביע היו טלי גוטליב וקטי שטרית מהליכוד וחברי כנסת של עוצמה יהודית.

ההצבעה נפלה בקריאה ראשונה על חודו של קול עם 20 תומכים ו-21 מתנגדים. לאחר נפילת החוק – הקואליציה משכה את כל ההצעות מסדר היום, מחשש להפסדים נוספים בהצבעות.

גורמים בליכוד מתחו ביקורת על יו”ר הקואליציה: “אופיר כץ טעה כשהאמין ליש עתיד שיצביעו בעד החוק”.

בעוצמה יהודית הבהירו: “בניגוד לדיווחים בכלי התקשורת, עוצמה יהודית לא החרימה הצבעות. בהתאם לסיכום של הנהלת הקואליציה עם האופוזיציה, סוכם שיועברו חוקים בהסכמה בלבד ואין חובת התייצבות.

“לצערנו, האופוזיציה הפרה הסיכום, וניצלה מצב שבו שהו רק כ-20 חברי כנסת מהקואליציה בהצבעה, כדי להפיל את החקיקה”.

ב’עוצמה’ הוסיפו מאוחר יותר: “בניגוד לתדרוכים של גורמים בליכוד, חברים רבים מסיעות הקואליציה לא היו מקוזזים, כאשר במליאה נכחו 20 ח”כים בלבד מהקואליציה. אם יש מי שאשם בהפלת החוק שלא עבר היום – זו הנהלת הקואליציה שסמכה על האופוזיציה”.

השר דודי אמסלם תקף את האופוזיציה: “מעולם לא הייתה אופוזיציה שפלה כזאת. אתם מתפרנסים משנאה. זו לא שנאת חינם כי אתם מקבלים תשלום. מיליוני דולרים כדי לפגוע בעם ישראל. אני מתבייש באופוזיציה ובז לכם”.

 

רגע ההצבעה והתגובות במליאה

הצעת החוק שנפסלה – של סגן שר התחבורה אורי מקלב, ביקשה לקבוע סמכויות פיקוח בתחום מונים של מוניות ובתחום השכרת מכוניות.

בעניין המונים הוצע לקבוע, בין השאר, איסור התקנת מונה, העברתו לאחר או מתן שירותי אחזרה – אלא אם הם נעשים באמצעות מתקין מורשה. עוד הוצע לקבוע כי מתקין מורשה יקבל רישיון מתקין על ידי המפקח על התעבורה, בהתאם לתנאים המפורטים ופעילותו של מתקין כאמור תהיה בפיקוח המפקח על התעבורה.

בתחום השכרת המכוניות הוצעו, בין השאר, תנאים לעיסוק בהשכרת רכב, חובת חתימת הסכם להשכרת רכב בטרם ביצוע השכרה, והטלת חובה על העוסק בהשכרת רכב לקיים ממשק עם רשות הרישוי לשם דיווח על היותם של כלי רכב שבבעלותו רכבי השכרה.