הכתב לענייני פלסטינים: זו הדרך לגרום לחמאס להסכים לעסקה

מדוע חמאס הסכים לעסקת חטופים הראשונה ומה יגרום לו להסכים לעסקה נוספת? אליאור לוי, ראש תחום הפלסטינים ב'כאן חדשות', מסביר • "אם יש את הסיכוי הכי קטן שסינוואר יצא מהאירוע הזה חי, אנשים יפחדו לצאת נגדו"
חרדים 10
י' אב התשפ"ד / 14.08.2024 11:39

אליאור לוי, ראש תחום הפלסטינים ב’כאן חדשות’, התייחס לשאלה – מדוע חמאס הסכים לעסקת חטופים הראשונה,  והסביר מה נדרש כדי לגרום לארגון הטרור לרצות עסקת חטופים נוספת.

“כי חמאס היה בלחץ”, ענה לוי על השאלה. הוא הוסיף כי המחסור בדלק גרם, בין היתר, ללחץ.

אם אנחנו מייבשים אותם עכשיו מדלק, אנחנו מקרבים את העסקה? הוא נשאל.

“אני חושב שכן, פלוס לחץ צבאי. אני כל הזמן אומר את זה, אבל לא מקשיבים”.

הוא סיפר על ביקוריו ברצועת עזה במלחמה: “עזה הרוסה. הייתי בעזה פעמיים במהלך המלחמה, הלסת שלי נשמטה”.

הוא הזכיר שסינוואר ישב בכלא הישראלי על רצח פלסטינים. “הוא לא רצח ישראלי אחד, הוא רצח במו ידיו 12 או 13 פלסטינים. זה רוצח סדרתי, לא מעניין אותו הכלכלה של עזה ולא כמה נתנו להם לצאת. מה שמעניין אותו זה לעשות פה משהו שיחקוק את הזיכרון שלו בלב האנושות”.

לוי ציטט פלסטיני ששוחח איתו בתחילה המלחמה: “אם יש את הסיכוי הכי קטן שסינוואר יצא מהאירוע הזה חי, אנשים יפחדו לצאת נגדו, גם אם הוא יישאר החמאסניק האחרון ברצועת עזה”.

הוא יצא נגד חלוקת הבקלאוות לאחר חיסולו של איסמעיל הנייה: “אני יודע ערבית ואני לא מחלק בקלאוות. כל מי שהיה שותף בצורה ישירה או עקיפה לשבעה באוקטובר צריך למות. האם אני צריך לחלק בקלאוות על כל בן אדם כזה שחוסל? לא”.

 

@kan_news מחזירים את עזה לימים של נינט: @Ido Kanner עושה #שאלותבסוף לכתבנו @אליאור לוי • Elior Levy ♬ צליל מקורי – כאן חדשות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות