דרעי ולפיד יקדמו ‘הצעה לסדר’ נגד עלייה להר הבית? בש”ס מכחישים

האם יו"ר ש"ס נועד עם אויב החרדים וסיכם שיתמוך ב'הצעה לסדר' של 'יש עתיד' נגד עליית יהודים להר הבית? בש"ס מכחישים • בן גביר עקץ: "מסתמן שיתוף פעולה נוסף - אישור מחדש של הסכמי אוסלו"
אריה ריבקינד
י' אב התשפ"ד / 13.08.2024 22:25

ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו”ר מפלגת ש”ס אריה דרעי שוחחו בימים האחרונים – לראשונה מזה 10 שנים – כדי לקדם יחד הצעה לסדר היום שתאמץ פסק הלכה של מרן הרב עובדיה יוסף זצ”ל, לפיה אסור ליהודים לעלות להר הבית. כך דיווח הערב (שלישי) יאיר שרקי בחדשות 12.

השארתם פסולת בחוף? לא נעים: זה הקנס שאתם צפויים לשלם

לפי הדיווח,  שיתוף הפעולה יוצא הדופן של יו”ר ש”ס עם אויב הציבור החרדי נולד, כאשר  לפיד “יזם שיחה בארבע עיניים עם דרעי”, ובשיחה שהתקיימה בין שני הפוליטיקאים היריבים סוכם שאריה דרעי יתמוך בהצעה לסדר של יש עתיד, שתעלה רק אחרי הפגרה, במושב הכנסת הבא. ‘הצעה לסדר היום’ היא מנגנון שבו הכנסת מצביעה על נושא מסוים באופן הצהרתי.

כך, לראשונה, מפלגת יש עתיד תעלה להצבעה פסק הלכה של הגר”ע יוסף זצ”ל – במטרה להביך את השר לביטחון לאומי.

אלא שלפי גורם בכיר בש״ס בדובר ב’פייק ניוז’: “דרעי נכח בפרסה שבירכתי המליאה, באחת ההצבעות בסיום מושב החורף. לפיד ניגש לדרעי ושוחח איתו לעיני כולם על הפסק של מרן הרב עובדיה זצ״ל. לפיד אמר שהרב אסר עליה להר הבית. דרעי אמר לו לעיני כולם: ‘אמת’, ובזה זה נגמר”.

השר  איתמר בן גביר הגיב על הדיווח ב’עקיצה’ שמטריפה את ש”ס: “מסתמן שיתוף פעולה נוסף בין דרעי ללפיד – אישור מחדש של הסכמי אוסלו”.

הרב אהרן דוב הלפרין עורך עיתון כפר חב”ד, הגיב בחשבון הטוויטר שלו:

“אם אכן הדיווח נכון, ודרעי מתכוון לשתף פעולה עם לפיד בעניין ה’איסור’ לעלות להר הבית – תהיה זו חרפה שאין דוגמתה, וחילול השם שאין חמור ממנו.

מעבר לעצם השקר הגס כאילו התגרות היהודים היא הגורמת לשנאת הערבים – יש כאן ניצול ציני של האיסור ההלכתי לעלות על הר הבית לטובת השקפת השמאל המעוותת שאין בינה לבין האיסור ההלכתי אף לא קשר קלוש. נהפוך הוא. האיסור לעלות על הר-הבית נובע דווקא משום קדושתו הנשגבה לעם היהודי. ומבחינה זו – של חילול המקום המקודש ביותר לעם היהודי – עלייתם של ערבים להר-הבית חמורה כמובן שבעתיים.

בהקשר זה חשוב לציין: הרבי מליובאוויטש, על-אף דעתו נגד העלייה להר הבית – אך ורק מטעמים הלכתיים, התנגד בתוקף רב ובשיא החריפות להחלטות הממשלה בזמנו למנוע כניסת יהודים להר-הבית. החלטת הממשלה – מחה הרבי בחריפות – לא נבעה משיקולים הלכתיים של קדושתו הנשגבה של הר הבית ליהודים, אלא משיקולים הפוכים של ‘הבעלות הערבית’ כביכול על הר הבית.

אם דרעי מעוניין לשתף פעולה עם יאיר לפיד בהצעה שהכנסת תאמץ את פסקיו של הגר”ע יוסף – יעשה זאת בהצעת חוק נגד חילולי שבת ומצעדי הגאווה. נראה אותם משתפים פעולה. לאידך, אם הוא נגד ‘ההתגרות בערבים’ בהר הבית – הוא מוזמן לחבור בהפגנותיו לשמאל הקיצוני ולערביי ישראל נגד ה’כיבוש’, אך בל ינצל למטרה מפוקפקת זו את האיסור ההלכתי הנובע מקדושתו של הר הבית ומבעלותו המוחלטת לעם היהודי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות