כך הקריקטוריסטים בעולם הערבי לועגים לאיומים של איראן • צפו

עידית בר, מרצה לתרבות הערבית, ניתחה בתוכנית 'העולם היום' ב'כאן חדשות' קריקטורות מהעולם הערבי, המציגות את התגובה האיראנית כחלשה וחסרת משמעות • גם נסראללה חוטף ביזיונות
חרדים 10
ט' אב התשפ"ד / 13.08.2024 20:28

בעיתונות הערבית מתייחסים לאיומי הנקמה של טהראן בספקנות רבה: בריאיון לתכנית ‘העולם היום’ ב’כאן חדשות’ ניתחה היום (שלישי) עידית בר, מרצה לתרבות הערבית, קריקטורות מהעולם הערבי המלגלגות על האיומים האיראניים.

השארתם פסולת בחוף? לא נעים: זה הקנס שאתם צפויים לשלם

“באלג’יריה, למשל, מציגים את האיראנים כ’נמר מנייר'”, מסבירה בר. “הקריקטורה מראה דמות בלבוש שיעי השולחת מטוס נייר, כביקורת על חולשת התגובה האיראנית”.

קריקטורה נוספת מירדן מבקרת את מדינות ערב, המונעות מעבר טילים איראניים בשטחן. “מציגים אותם כליצנים המחזיקים טיל”, מתארת בר. “זו ביקורת נוקבת נגד המשטר הירדני ובית המלוכה על ‘עזרתם’ לישראל”.

בעיתון אל-ערב הלונדוני, מוצג המשטר האיראני כפצוע וחבוש, המתרץ את העיכוב בתגובה כ”סבלנות אסטרטגית”. “המילה ‘סבר’ (סבלנות) היא משמעותית מאוד בתפיסה האסלאמית”, מסבירה בר. “אבל כאן היא מוצגת באור אירוני”.

הקריקטורה המרשימה ביותר, לדעת בר, מציגה את המנהיג העליון של איראן מצית פתיל ארוך מאוד, שבסופו יוצא “זיקוק קטן”. “זו הגחכה של התגובה האיראנית”, היא מסבירה.

 

בר מציינת, כי הביקורת החריפה בעיתונות הערבית מעוררת גם תגובות כעס, במיוחד מצד איראנים. “בפועל, במקום לנקום, המשטר האיראני מתמקד באכיפה מחמירה של חוקי הלבוש על נשים”, היא מוסיפה.

בר הציגה גם קריקטורה עיראקית המלגלגת על חסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה, כ”טוב בדיבורים אך לא במעשים”.

“הנעל ההפוכה, המשמשת כמיקרופון, היא סמל לבזיון בתרבות הערבית”, היא מסבירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות