הגרמ”ה הירש: מנסים להרוס התורה, אז האנטישמיות עולה

ראש ישיבת סלבודקה טען בשיחה לבני חו"ל, כי הניסיון לצמצם את עולם התורה מוביל להעצמת תופעת האנטישמיות בעולם • "מה עלינו לחשוב בזמן הזה? עלינו לדאוג לא לשכוח שכל זה הוא ריבונו של עולם! ריבונו של עולם עשה את כל זה כניסיון בשבילנו, שנבין שכל זה איכשהו לטובתנו"
יוסף גרינבוים
ט' אב התשפ"ד / 13.08.2024 19:52

הגרמ”ה הירש, ראש ישיבת סלבודקה, אמר אמש (שני) בשיחה שהועברה בשידור חי לבני חו”ל בתשעה באב, כי הניסיון לצמצם את עולם התורה מוביל להעצמת תופעת האנטישמיות ברחבי העולם.

“אנחנו חיים כעת בתקופה, שאינה חסרת תקדים”, אמר ראש הישיבה. “כלל ישראל במשך מאות ומאות השנים שלאחר בית הקדוש ולפני בית המקדש, היו לנו אתגרים מאותם סוג של היום”.

בדבריו תיאר את המציאות בת ימינו. “כולם נגדנו, אבל אנחנו חייבים לזכור עכשיו, כשיש ממש חשש שאנשים מנסים להרוס את ארץ ישראל, תקופה שבה מבפנים, העם שלנו, יהודים, מנסים להרוס את התורה, יש כמות אדירה של אנטישמיות בעולם כולו, כל העולם נגדנו”.

הגרמ”ה  הירש הדגיש את חשיבות האמונה והביטחון בקב”ה: “מה עלינו לחשוב בזמן הזה? עלינו לדאוג לא לשכוח שכל זה הוא ריבונו של עולם! ריבונו של עולם עשה את כל זה כניסיון בשבילנו, שנבין שכל זה איכשהו לטובתנו כדי שנעשה תשובה, זה פשוט למה זה טוב לנו, לתשובה, אבל נזכור שזה בוודאי מהריבונו של עולם, וזה בוודאי איכשהו או אחר לטובתנו, אין ספק שהענין של התשובה הוא נקודה מאוד מאוד חשובה כאן במה שקורה.

“ועצם הדבר של הביטחון, כלומר להבין שהקדוש ברוך הוא עושה את כל זה לטובתנו, רבינו יונה מביא מפוסקים שזה בעצמו יכול להיות סיבה להצלחה, ויש לזכור זאת הרבה ולעבוד על הרעיון שהכל מהקדוש ברוך הוא”.

ראש הישיבה הוסיף: “נשאלה השאלה איך אנחנו מאזנים את האבילות מהעבר עם הפחדים מההווה ותקווה לעתיד. אני חושב שכאשר אנחנו חושבים על העבר, למרבה הצער, ההווה מקל על החשיבה של העבר, כי החורבן בהווה לא כל כך רחוק מזה, כשאנחנו רואים את האסון של החורבן כאן, אפשר לדמיין מה היה אז החורבן.

“ובמובן מסוים אז היה חורבן מיוחד יותר מכל, חורבן בית המקדש, עם כל התוצאות שבאים עם חורבן בית המקדש, שכינה נסתלקה מאתנו, בית המקדש חרב ובוטל התמיד ואין לנו לא כהן בעבודתו ולא לוי בדוכנו ולא ישראל במעמדו, אין את הסייעתא דשמיא של בית המקדש.

“בגלל החורבן כאן עכשיו רחמנא ליצלן אנחנו יכולים לתאר לעצמנו מה עוד, ולהיפך, עלינו לחזק את עצמנו בביטחון של אתחלתא דגאולה, אדרבה, מהמצב הזו אנו מחזקים את עצמנו, כאשר אנו עומדים מול הקדוש ברוך הוא, ומרבים להביא כבוד שמים, ובסופו של דבר את הגאולה השלימה במהרה בימינו. אמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות