בן גביר: אם האויבים מאיימים – לא מכופפים ראש, מורידים להם ראש

אריה ריבקינד
|
ט' אב התשפ"ד / 13.08.2024 15:25
השר לביטחון לאומי התייחס בפוסט שפרסם לסערה שגררה עלייתו להר הבית בצום תשעה באב ולתפילת היהודים במקום • “העמדה הביטחונית בה אני מחזיק היא ברורה: לא מתקפלים. מפגינים ריבונות בכל הכח, במיוחד במקום הקדוש והחשוב לנו ביותר”

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס אחר הצהרים (שלישי) לעלייתו להר הבית בבוקר צום תשעה באב ולתפילת היהודים במהלך היום במקום.

“לפני חג סוכות”, סיפר, “ביקש ממני גורם ביטחוני בכיר לא לעלות להר הבית כי זה ‘עלול להתסיס את השטח’. כיבדתי את בקשתו, למרות שהיה לי ברור שמבחינת אויבינו העילה למתקפה נגדנו היא עצם קיומנו. שבוע לאחר מכן, הגיע טבח השבעה באוקטובר.

“עכשיו, אחרי שעליתי הבוקר להר הבית ויהודים התפללו במקום, הגורמים הביטחוניים שוב מספרים לנו שזה מה שיגרום להתססת השטח”.

הוא הוסיף: “כאילו לא למדו דבר. כאילו שבעה באוקטובר לא הוכיח להם שבחמאס ובחיזבאללה לא זקוקים לאף תירוץ כדי לטבוח בנו. עצם זה שאנחנו נושמים היא העילה מבחינתם”.

השר הבהיר: “העמדה הביטחונית בה אני מחזיק, כשר לביטחון לאומי, היא ברורה: לא מתקפלים. מפגינים ריבונות בכל הכח, במיוחד במקום הקדוש והחשוב לנו ביותר. ואם האויבים מאיימים – לא מכופפים ראש, אלא מורידים להם את הראש”.

2,663 איש עלו היום להר הבית לתפילות תשעה באב, מהם עשרות תועדו משתחווים.

המשטרה עיכבה לחקירה והפסיקה את ביקורם של 40 מהם שהפרו את הכללים, השתטחו והניפו דגלי ישראל, 29 מתוכם הוזהרו ו-11 עוכבו לחקירה.

בין העולים, כאמור, השר לבטחון לאומי בן גביר, שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף וחבר הכנסת עמית הלוי.

בן גביר ווסרלאוף תועדו מתפללים בהר. העולים ניצלו את הגעתו של השר בן גביר וקיימו במקום השתחוויה.