איילה חסון: “ניסו לזייף את הסרטון. יש כאן חבורה שלא רואה בעיניים!”

אבי כץ
|
ט' אב התשפ"ד / 13.08.2024 15:14
אשת התקשורת איילה חסון על סרטון חומרי החקירה מבסיס ‘שדה תימן’ שהודלף לחדשות 12: “הליינאפ של הסרטון הוא לא לפי הסדר, הסרטון עבר עריכה” • “יש כאן סיפור חמור ברמה מטורפת. מי מדליף חומרי חקירה? אף פעם במעצר ימים לא דולפים חומרי חקירה”

אשת התקשורת איילה חסון חשפה אמש (שני) בתוכניתה ‘שבע’ ב’כאן חדשות’, כי הסרטון ממצלמות האבטחה ב’שדה תימן’ שהודלף לחדשות 12, בו לכאורה תועדו חיילים מתעללים במחבל –  נשלח לבדיקה ועולה ממנו מסקנה חד משמעית: הסרטון בושל.

סנ״צ אשר בן ארצי, לשעבר ראש מדור האינטרפול במשטרה, אמר בתוכניתה: “בשורה התחתונה, הסרטון עבר עריכה, ניסו לזייף אותו…”

 

בראיון שהעניקה היום ל’פתחי וזמרי בעם’ ברדיו ‘גלי ישראל’, אמרה חסון: “כשהסרטון התפרסם, הערכתי ששווה לבדוק אותו. חשוב להדגיש למאזינים: בשלב כזה של החקירה – חומר חקירה כזה נמצא רק בידיים של התביעה, ההגנה לא מחזיקה עדיין בחומרים כאלה ולכן ההדלפה לא הגיעה ממנה.

“הייתה כאן מלחמה קשה על דעת הקהל, זה פגע בציפור הנפש של המון חיילים לוחמים וקצינים. לפני שבוע שלחתי את הסרטון למי שהיה ראש מחלק האינטרפול במשטרת ישראל. אתמול הוא הגיע לשידור שלי והוכיח באמצעות נקודות שונות, שהליינאפ של הסרטון הוא לא לפי הסדר. כמו כן, זה סרטון שמתעד בכלל שתי מכלאות שונות. אני לא יודעת מה יקבעו בבית המשפט או הדין הישראלי, אבל בבית המשפט העולמי כבר נקבע: חיילי צה”ל הם אנסים”.

אתמול, בראיון לשי גולדשטיין וארז תדמור ב’גלי ישראל’ אמרה חסון: “יש כאן סיפור חמור ברמה מטורפת. עוד לא ראיתי משפט שנחרץ דינם של החיילים בו – עוד לפני שהחל משפט, כמו במקרה הזה.

“היו אלף דרכים אחרות להתנהל בפרשה הזו, כולל אופן המעצר. זה נשגב מבינתי. מה שבטוח שאתמול אחרי הופעת הפצ”רית בדיון בועדת חוץ וביטחון – היא הייתה מעורבת בסיפור הזה מהרגע הראשון באופן אישי”.

היא הוסיפה: “תראו מה זה גרם בעולם, איך זה ליבה את האנטישמיות נגדנו. זהו, בכל העולם חיילי צה”ל שווים לאנסים. מי מדליף חומרי חקירה? יש כאן חבורה שלא רואה בעיניים!

“אני הייתי כתבת משפט, אף פעם במעצר ימים לא דולפים חומרי חקירה, אתה צריך להיות קרימינל כדי להשיג חומרים במצב כזה”.