שר האוצר על הורדת הדירוג: לא דרמה, לא מפתיע, אנחנו במלחמה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס בריאיון ברשת ב' למתיחות בין שר הביטחון וראש הממשלה, הורדת דירוג האשראי של ישראל - והעלייה של השר בן גביר להר הבית • "אני בעד דעות שונות. אנחנו מבינים שיש ראש ממשלה, וצריך לקבל את ההחלטות שלו. לכל אחד יש קווים אדומים"
חרדים 10
ט' אב התשפ"ד / 13.08.2024 14:47

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ התראיין היום (שלישי) בתוכנית ‘בחצי היום’ ברשת ב’, והתייחס להחלטת חברת פיץ’ להוריד את דירוג האשראי של מדינת ישראל.

“לא הופתעתי”, אמר השר. “יש לי בקשה אחת מכל המאזינים, תקראו את ההודעה, לא דרמה, טבעי, אנחנו במלחמה הארוכה והיקרה ביותר”.

סמוטריץ’ הוסיף: “הדבר החשוב ביותר לכלכלה ולקיום זה לנצח את המלחמה. צריך לנהל את הכלכלה בצורה אחראית ואנחנו עושים את זה עם התקציב שהעברנו. נותנים מענה רחב למילואימניקים ולמפונים ולצבא, ומצד שני ידענו להעביר את התקציבים המתוקנים בצורה אחראית וככה נעשה גם ב-2025”.

לדבריו, “נעביר תקציב טוב. יהיה קשה ומורכב ומאתגר אבל נעשה את זה. הוא יכלול שלושה מרכיבים כמו תמיד. אני לא הולך לעלות מס הכנסה, ישבתי עם ראש הממשלה ויש דיונים בנושא. העברתי ארבעה תקציבים בשנה וחצי בתפקיד, אני חושב שאני יודע איך לנהל את זה”.

כאשר נשאל אם הוא מרגיש בנוח מיציבות הממשלה – השיב שר האוצר: “אני לא שבע רצון מכל החלטה ואנחנו יכולים ליזום יותר. מתקרבים בצעדים גדולים לניצחון, אנחנו מפרקים את החמאס”.

על העימות בין ראש הממשלה ושר הביטחון אמר: “אני לא אוהב את העימות הזה משני הצדדים, נכון שנתנהל אחרת. שר הביטחון צריך לומר את דעתו”.

על התבטאותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הבוקר, בעת שעלה הר הבית, והביקורת שספג על כך מנתניהו – אמר: “אני בעד דעות שונות. מותר לבן גביר לומר את דעתו. אנחנו מבינים שיש ראש ממשלה, וצריך לקבל את ההחלטות שלו. לכל אחד יש קווים אדומים”.

לשכת ראש הממשלה הגיבה בצהרים  על הורדת דירוג האשראי: “הכלכלה הישראלית איתנה ומתפקדת היטב. הורדת הדירוג הינה תולדה של התמודדות ישראל עם מלחמה רב-זירתית. הדירוג יעלה שוב כשננצח – ואנו אכן ננצח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות