אב החטוף: “גלנט וניצן אלון הם אויבים של בני ושל שאר החטופים”

אביו של החטוף אבינתן אור: "המתקפה על ראש הממשלה על ידי שר הביטחון היא עוול, מפני שהמכשול לעסקה הוא סינוואר שרוצה להמשיך לשלוט בעזה" • "במקום ללחוץ על חמאס לוחצים על ראש הממשלה לסגת"
חרדים 10
ט' אב התשפ"ד / 13.08.2024 14:35

ירון, אביו של החטוף אבינתן אור, שוחח היום (שלישי) עם אריה גולן ברשת ב’ וטען: “גלנט וניצן אלון (-ראש מפקדת החטופים בצה”ל), שבמקום ללחוץ על חמאס לוחצים על ראש הממשלה לסגת, הם אויבים של הבן שלי ושל כל החטופים שישארו שם”.

האזינו לריאיון המלא:

האב אמר: “חמאס וסינוואר מוכנים אולי לשחרר כמה אנשים, רק בתנאי שהם יחזרו לשלוט בעזה, הם לא יוותרו ולא ויתרו על כך מעולם. המתקפה על ראש הממשלה על ידי שר הביטחון היא עוול – מפני שהמכשול לעסקה הוא סינוואר שרוצה להמשיך לשלוט בעזה”.

על המתווה הישראלי לעסקת חטופים שהציג הנשיא ג’ו ביידן בחודש מאי אמר: “זה המתווה שמחזיר את חמאס לשלטון ולא מאפשר לצה”ל לחזור בחזרה. אחרי שחמאס ישחרר מספר חטופים, הוא ישאיר את השאר. אם צה”ל ייסוג מהנקודות שהוא מחזיק בהן, כמו ציר פילדלפי וציר נצרים – אנחנו נאבד את שאר החטופים לגמרי.

“צה”ל ושר הביטחון אומרים ‘אנחנו נוכל להסתדר, נוכל לחזור ולהתמודד’. שר הביטחון אמר בוויכוח האחרון בממשלה: ‘בביטחון אני מבין’. שר הביטחון הזה וראשי צה”ל האלו, הם היו ראשי צה”ל, כשהבן שלי נלקח מהמסיבה בנובה”.

שר הביטחון יואב גלנט תקף אתמול בדיון שנערך בוועדת חוץ וביטחון את ראש הממשלה בנימין נתניהו: “אני שומע את הגיבורים עם תופי הטם-טם ואת הקשקוש הזה על הניצחון המוחלט.  חבל שבחדר הסגור  לא הפגינו את אותו האומץ”.

גלנט המשיך בביקורת: “אנחנו בצומת דרכים, יש חלופה של עסקה שתביא הסדרה בצפון ובדרום והשניה היא אסקלציה למלחמה. אני ומערכת הביטחון תומכים בחלופה הראשונה, נדע לחיות עם המחיר”.

הוא האשים, למרות הודעת חמאס אמש, כי הסיבה שעסקת חטופים מתעכבת היא, בין היתר, בגלל ישראל. “לגבי ציר פילדלפי גם אם נצא ל-60 יום לא יקרה כלום. הסיבה שעסקת חטופים מתעכבת היא בין היתר בגלל ישראל”.

בתגובה לדבריו של גלנט פרסמה לשכת נתניהו הודעה חריפה: “כשגלנט מאמץ את הנרטיב האנטי-ישראלי, הוא פוגע בסיכויים להגיע לעסקה לשחרור החטופים. היה ראוי שיתקוף את סינוואר, שמסרב לשלוח משלחת למו”מ, ושהיה ונשאר המכשול היחיד לעסקת חטופים”.

בלשכה הוסיפו: “לישראל יש רק ברירה אחת – להשיג ניצחון מוחלט, שפירושו חיסול היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס, ושחרור חטופינו – והניצחון הזה יושג. זו ההנחיה הברורה של ראש הממשלה נתניהו והקבינט, והיא מחייבת את כולם – כולל את גלנט”.

גורמים בכירים בסביבת ראש הממשלה מיהרו להבהיר כי למרות המתיחות בין השניים, בעיצומה של המלחמה, וכשברקע כוננות השיא לנקמת איראן וחיזבאללה – פיטורי גלנט לא עומדים על הפרק. “נתניהו לא מתרגש מהמתלהמים ומבין שבמלחמה לא מפטרים שר ביטחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות