דיווח: שליח דואר של חמאס שיתף פעולה – וסייע בחיסול מוחמד דף

לפי דיווח ברשת אל-ערביה, שליח מטעם ארגון חמאס מסר לצה"ל מידע על מיקומם של 'רמטכ"ל חמאס' מוחמד דף ושל מח"ט חא'ן יונס ראפע סלאמה, שחוסל איתו - ואף סיפק מפות ופרטים על מנהרות ונשק ברפיח
חרדים 10
ט' אב התשפ"ד / 13.08.2024 00:25

שליח דואר של הזרוע הצבאית של חמאס שיתף פעולה עם צה”ל והעביר את המידע שסייע לחסל את ראש הזרוע הצבאית של הארגון – מוחמד דף. כך דיווחה הערב (שני) רשת אל-ערביה.

על פי הדיווח, השליח חשף את המיקום שבו נפגשו דף ומח”ט ח’אן יונס  ראפע סלאמה לפני חיסולם ואף העביר לישראל מפות מלאות של מנהרות ואמצעי לחימה ברפיח.

עוד דווח, כי השליח נהג להעביר מסרים ממח”ט רפיח, מוחמד שבאנה, ליתר מנהיגי הארגון וכך איתר את מיקומו של מוחמד דף במתחם שממערב לחאן יונס והעביר אותו לידי ישראל. השליח גם מסר מידע על המקום שבו שהה מפקד חטיבת רפיח.

באל-ערביה ציינו גם כי בשל המסקנות הללו הוחלט שמנגנון הפנים של חמאס לא יאבטח עוד את בכירי הארגון, החוששים שיחוסלו גם הם.

בערוץ אל-חדת’ הסעודי דווח, כי שליח הדואר הודיע למשתף פעולה של ישראל, ממשפחה גדולה בעזה, על פגישתם של שני הבכירים שחוסלו, ובכך הביא לחיסולם באופן מיידי.

העיתון ‘ניו יורק טיימס’ דיווח באחרונה כי ישראל צפתה ועקבה אחרי וילה בדרום רצועת עזה במשך שבועות, שם העריכו כי מח”ט ח’אן יונס ראפע סלאמה שחוסל נמצא עם משפחתו.

לדברי הבכירים, רק בסמוך לחיסול הגיע מידע מוצק על כך שרמטכ”ל חמאס מוחמד דף נמצא במקום – ואז ניתנה הפקודה לחסלו והוזנקו מטוסי קרב במטרה להשמיד את המתחם.

עוד דווח, כי הווילה שהותקפה הייתה שייכת למשפחתו של סלאמה, ושבתקופה האחרונה דף החל להגיע לשם בתדירות גבוהה, אף שחלק אחר מהזמן היה במנהרות.

בישראל העריכו כי בשל בעיות הבריאות של דף, והישרדותו מניסיונות חיסול קודמים שהשאירו אותו פצוע, הוא שהה יותר זמן מעל הקרקע לעומת בכירי חמאס אחרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות