תקיפת המפקדה הצבאית בעזה: אומתה זהות 31 מחבלים שחוסלו

מערכת הביטחון בישראל אימתה עד כה את זהותם של 31 מחבלי חמאס והג'יהאד האסלאמי, שחוסלו בשבת בתקיפת מפקדת המחבלים שמוקמה בבית הספר 'אל-תאבעין'  בעיר עזה
חיים טוויל
ח' אב התשפ"ד / 12.08.2024 16:59

לאחר מחקר מודיעיני בצה”ל ובשב”כ: נחשפים שמותיהם של 12 מחבלים נוספים שחוסלו בתקיפה בשבת האחרונה במפקדה הצבאית בבית הספר ‘אל-תאבעין׳ שבעיר עזה.

עד כה אומתה זהותם של 31 מחבלים שחוסלו בתקיפה מדויקת במסגד במתחם בית הספר, באזור בו לפי המודיעין שהישראלי לא נכחו נשים וילדים.

בצה”ל מסרו, כי התקיפה בוצעה באמצעות שלושה חימושים מדויקים, שעל פי גורמי המקצוע לא יכולים להסב נזק שתואם לדיווחי הנפגעים של משרד ההסברה הממשלתי בעזה.

לפי צה”ל, כתוצאה מהתקיפה לא נגרם נזק מהותי למתחם בו התכנסו המחבלים כפי שנראה בתצלום המתחם לאחר התקיפה.

הפלסטינים טענו כי נהרגו כ-100 איש בתקיפה.

דובר צה”ל תת אלוף דניאל הגרי הגיב במוצאי שבת לביקורת העולמית על המתקפה על מפקדת חמאס ברצועת עזה שישבה במתחם בית ספר.

“מאז תחילת המלחמה, ארגוני הטרור חמאס והג’יהאד האיסלאמי מנצלים, באופן שיטתי, את האוכלוסייה והתשתיות האזרחיות בעזה לפעילות טרור נגד מדינת ישראל. הם עושים זאת באמצעות רשת מסיבית של מנהרות תת-קרקעיות, העוברות מתחת לכפרים, בתי חולים, מסגדים, בתי ספר ומתקני או”ם, ומשמשות מחבלים לפקד על התקפות, לאחסן אמצעי לחימה ולהחזיק חטופים ישראלים”, אמר הגרי באנגלית.

דובר צה”ל הדגיש: “לאחר שקיבלנו מידע מודיעיני ברור על האיום הנשקף מהמחבלים, ובהתאם לדין הבינלאומי, נקטנו בצעדים רבים כדי לצמצם את הסיכון לאזרחים, כולל שימוש במעקב אווירי לפני התקיפה ובחירת חימושים מאוד מדויקים, למניעת פגיעה באזרחים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות