נתניהו: גלנט מאמץ הנרטיב האנטי ישראלי, פוגע בסיכויים לעסקה

שר הביטחון 'עקץ' בוועדת חוץ ובטחון את נתניהו ותיאר את דבריו על "ניצחון מוחלט" כ"קשקוש" - וראש הממשלה הגיב במתקפה חריפה: "הניצחון הזה יושג, ההנחיה ברורה - ומחייבת גם את גלנט" • בכירים בסביבת נתניהו: "לא מתרגש מהמתלהמים ומבין שבמלחמה לא מפטרים שר ביטחון"
אריה ריבקינד
ח' אב התשפ"ד / 12.08.2024 16:26

לשכת ראש הממשלה הגיבה אחר הצהרים (שני) על הביקורת  ששיגר שר הביטחון יואב גלנט לעבר בנימין נתניהו סביב “הניצחון המוחלט”.

מהלשכה נמסר “כשגלנט מאמץ את הנרטיב האנטי-ישראלי, הוא פוגע בסיכויים להגיע לעסקה לשחרור החטופים. היה ראוי שיתקוף את סינוואר, שמסרב לשלוח משלחת למו”מ, ושהיה ונשאר המכשול היחיד לעסקת חטופים”.

בלשכה הוסיפו: “לישראל יש רק ברירה אחת – להשיג ניצחון מוחלט, שפירושו חיסול היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס, ושחרור חטופינו – והניצחון הזה יושג. זו ההנחיה הברורה של ראש הממשלה נתניהו והקבינט, והיא מחייבת את כולם – כולל את גלנט”.

גורמים בכירים בסביבת ראש הממשלה מיהרו להבהיר כי למרות המתיחות בין השניים, בעיצומה של המלחמה, וכשברקע כוננות השיא לנקמת איראן וחיזבאללה – פיטורי גלנט לא עומדים על הפרק. “נתניהו לא מתרגש מהמתלהמים ומבין שבמלחמה לא מפטרים שר ביטחון”, אמרו הגורמים.

הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל, הגיב: “אם רבים – לא נפרדים. מעבר להפקרות שבסכסוך בין שר הביטחון וראש הממשלה ערב מתקפה משולבת על ישראל, בפועל פיטורים או התפטרות אינם נשקלים כעת”.

איש התקשורת ינון מגל הגיב: “‏גלנט התחיל את המלחמה בהכרזות לחמאס על ‘כניעה או שבי’ ‏ומסיים בהדלפות על כניעה לסינוואר”.

העיתונאי יקי אדמקר: “גלנט תקף היום את נתניהו על ה’ניצחון מוחלט’ אבל היו ימים, לא בעבר הרחוק, שגם הוא חשב שזה קריטי עבורנו”.

ח”כ אלמוג כהן תקף את  גלנט: “התאכזבתי לשמוע את ההדלפות חסרות האחריות שנאמרו על ידי שר הביטחון יואב גלנט, בישיבה המיוחדת של ועדת חוץ והביטחון. בזמן שמדינת ישראל מתמודדת עם שבעה חזיתות, ובימים בהם אזרחי המדינה כולם נמצאים בחוסר וודאות, היה ראוי כי שר-הביטחון יברור מילותיו וישרה תחושת ביטחון באזרחינו.

“לצערי, פעם אחר פעם בוחר שר-הביטחון לתדלק את המורל של אויבינו שנלחמים בנו, באמירות חסרות שחר וחסרות אחריות. הניצחון המוחלט הוא איננו ביטוי ריק מתוכן אשר יוצא מפיו של ראש-הממשלה, אלא אמירה פרגמטית מזרח-תיכונית אליה שותפים כלל אזרחי המדינה, בטח לאחר טבח ה-7 באוקטובר. ראוי כי מי ששולח את טובי בנינו ובנותינו לקרב יאמין במטרות המלחמה אותה הוא מנהל. מי שאינו מאמין במטרות המלחמה שיניח את המפתחות, למען הנצחון המוחלט”.

את הביקורת שלו על נתניהו השמיע גלנט בדיון סגור של ועדת חוץ וביטחון שהתכנסה בלשכתו בקריה בתל אביב.

במהלך הדיון, אמר גלנט – שהתרברב לפני שנה כי “נחזיר את לבנון לעידן האבן”  – תוך שהוא חותר תחת ראש הממשלה נתניהו: “אני שומע את הגיבורים עם תופי הטם-טם ואת הקשקוש הזה על הניצחון המוחלט.  חבל שבחדר הסגור  לא הפגינו את אותו האומץ”.

חבר הכנסת טלי גוטליב הגיבה לגלנט: “אני לא מוכנה שתגיד על דברי ראש הממשלה קשקוש ותופי טם-טם”.

גלנט הגיב לה: “אני מוכן להתעמת עם עובדות ומעשים, אולי בתקשורת ובפוליטיקה אני חלש, אבל בביטחון אני יודע מה אני אומר”.

השר  נשאל בוועדה מדוע ישראל לא יוצאת למלחמה בלבנון והשיב: “היום אנחנו במצב אחר לחלוטין ממה שהיינו כשאני התעקשתי תקיפה בצפון שכל מערכת הבטחון תמכה בה” – אמר כשהוא רומז לרצון שלו לבצע מכת מנע לחיזבאללה בתחילת המלחמה, דבר שנתניהו התנגד לו.  “התנאים שיש היום למלחמה בלבנון הפוכים ממה שהיו בתחילת המלחמה”.

גלנט המשיך בביקורת: “אנחנו בצומת דרכים, יש חלופה של עסקה שתביא הסדרה בצפון ובדרום והשניה היא אסקלציה למלחמה. אני ומערכת הביטחון תומכים בחלופה הראשונה, נדע לחיות עם המחיר”.

הוא האשים, למרות הודעת חמאס אמש, כי הסיבה שעסקת חטופים מתעכבת היא, בין היתר, בגלל ישראל. “לגבי ציר פילדלפי גם אם נצא ל-60 יום לא יקרה כלום. הסיבה שעסקת חטופים מתעכבת היא בין היתר בגלל ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות