אחרי פרסום תמונות החיילים משדה תימן: תיאסר כניסת צלמים לדיונים

חיים טוויל
|
ח' אב התשפ"ד / 12.08.2024 15:59
בעקבות פניית עו”ד עדי קידר: צלמי עיתונות לא יוכלו להיכנס לדיונים של החשודים משדה תימן • אמש פורסמו בכלי תקשורת ערבים תמונות הלוחמים – בניגוד לצו איסור הפרסום • צה”ל גינה: “רואים זאת בחומרה רבה” • תגובת הערוץ שפרסם: “מדובר בטעות אנוש”

ערוץ ‘מכאן’, שמשדר בשפה הערבית מטעם תאגיד השידור הציבורי, פרסם אתמול (ראשון) תמונות של חלק מלוחמי המילואים החשודים בהתעללות במחבל בשדה תימן, למרות שצו איסור פרסום.

עורכי דינם של החשודים טוענים כי בעקבות הפרסום, תמונותיהם הופצו כעת בכלי תקשורת בעולם הערבי.

בעקבות הפרסום, צה”ל הוציא הודעה זועמת: “צה”ל רואה בחומרה רבה את פרסום פניהם של החשודים בהתעללות בנסיבות מחמירות בעצור ביטחוני, המהווים הפרה בוטה של צו איסור הפרסום של בית הדין הצבאי. מיד עם גילוי האירוע, בוצעה בדיקה מקיפה ופניה למערכות התקשורת מטעם דובר צה”ל, לשם הסרת התיעוד”.

מ’מכאן’ נמסר לחדשות 12: “מדובר בטעות אנוש והאירוע מתוחקר באופן יסודי. הסרטון ירד מיד מכל הפלטפורמות”.

עו”ד עדי קידר מחוננו המייצג יחד עם עו”ד נתי רום חלק מהלוחמים פנה במכתב דחוף לנשיאת בית הדין הצבאי בבית ליד ודרש שלא לאפשר לכלי התקשורת להיכנס לדיונים ולחקור מי הפיץ את הסרטון.

קידר תקף במכתבו את התנהלות התביעה הצבאית ונציגי דובר צה”ל באירוע: “מדובר בשערורייה המצטרפת לשרשרת אירועים של הדלפות חמורות. אבקש כי מעתה לא יותר לדו”צ ולגורמי תקשורת להיכנס כלל, וכן לקיים חקירה מעמיקה בדבר זהות הגורם שהפיץ את הסרטון בניגוד לצו, ולטפל בעניין באופן מידי ובכל כובד המשקל”.

בעקבות פנייתו של עו”ד קידר,  בית הדין הצבאי הודיע, כי יאסור את כניסתם של צלמי עיתונות לדיונים.

עו”ד קידר מסר: “מדובר בשערורייה המצטרפת לשרשרת אירועים של הדלפות חמורות. יש לקיים חקירה מעמיקה בדבר זהות הגורם שהפיץ את הסרטון בניגוד לצו, ולטפל בעניין באופן מידי ובכל כובד המשקל”.