מחדל: פניהם של הלוחמים מ’שדה תימן’ נחשפו בתקשורת הערבית

אמש פורסמו בכלי תקשורת ערבים תמונות הלוחמים שנעצרו בבסיס שדה תימן בחשד לפגיעה במחבל - תוך הפרה של צו איסור הפרסום • עו"ד עדי קידר, המייצג חלק מהלוחמים דורש מנשיאת בית הדין הצבאי שלא לאפשר לכלי התקשורת להיכנס לדיונים ולחקור מי הפיץ את הסרטון
חיים טוויל
ח' אב התשפ"ד / 12.08.2024 10:57

ברשתות הערביות הופצו אמש (ראשון) תמונות הלוחמים שנעצרו בבסיס שדה תימן בחשד להתעללות במחבל. התמונות הופצו מתוך אולם בית הדין בבסיס בית ליד, תוך הפרה של צו איסור הפרסום על פרטיהם ופניהם של הלוחמים.

עו”ד עדי קידר מחוננו, המייצג  יחד עם עו”ד נתי רום חלק מהלוחמים, פנה במכתב דחוף לנשיאת בית הדין הצבא,י בדרישה שלא לאפשר לכלי התקשורת להיכנס לדיונים –  ולחקור מי הפיץ את הסרטון.

קידר הדגיש במכתבו את העובדה כי בית הדין אפשר לכלי התקשורת להיכנס לדיונים של הלוחמים, בעודו מערים קשיים על הכנסת בני משפחותיהם של הלוחמים לדיונים: “מאז החלו הדיונים בעניין שבנדון אנו חווים קשיים רבים בהכנסת קרובי משפחה, חברים ואפילו עוזרים ונציגי ארגונים שונים כדוגמת ארגון חוננו, המלווה את הפרשה מראשיתה. אין לכחד כי מעבר לכך שהדבר נוגד את פומביות הדיון, ישנה תחושה קשה של מידור.

“חרף זאת לכל אורך התקופה קבלו דו”צ וכלי התקשורת יד חופשית להיכנס לדיונים, דבר שגילה שוב חוסר איזון. האם נכון שישבו כתבים באולם ובני משפחות ימתינו עד בוש שעות רבות בשמש הקופחת?

“והנה את אשר יגורתי בא לי. לפני מספר שעות פרסמו בכלי תקשורת ערבים סרטונים מתוך אולם בית המשפט ובו מופיעים בין היתר פניהם של החשודים ובני משפחותיהם – וזאת תוך הפרה בוטה של צו איסור הפרסום”.

עו”ד קידר דרש מנשיאת בית הדין למנוע את כניסת כלי התקשורת לדיונים בעניין הלוחמים, ואף לחקור מי הדליף את תמונות הלוחמים: “מדובר בשערורייה המצטרפת לשרשרת אירועים של הדלפות חמורות. אבקש כי מעתה לא יותר לדו”צ ולגורמי תקשורת להיכנס כלל, וכן לקיים חקירה מעמיקה בדבר זהות הגורם שהפיץ את הסרטון בניגוד לצו, ולטפל בעניין באופן מידי ובכל כובד המשקל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות