אביו של יהונתן דויטש הי”ד שנרצח בפיגוע: היה איש של נתינה ושמחה

אורי, אביו של יהונתן דויטש הי"ד בן ה-23 שנרצח אתמול בפיגוע ירי ליד צומת מחולה בבקעת הירדן, סיפר על דמותו המיוחדת של בנו - על הכאב, ועל הרגע בו הבין שהוא נרצח: "ראיתי שהם הולכים אחורה. התקדמתי אליהם ואמרתי 'בבקשה תגידו לי' והם הולכים אחורה, הבנתי"
חרדים 10
ח' אב התשפ"ד / 12.08.2024 10:31

אורי דויטש, אביו של יהונתן הי”ד, שנרצח אתמול בפיגוע הירי בבקעת הירדן, סיפר היום (שני) בריאיון ל’כאן חדשות’ על האסון הגדול שפקד את המשפחה.

הלוויתו של יהונתן דויטש הי”ד תתקיים בשעה 14:30 בהר המנוחות בירושלים.

יהונתן היה לוחם במגלן וב-7 באוקטובר היה בנחל עוז “ואחת התושבות שפתחה לו את הדלת נתנה לו עדיליון עם מגן דוד שהוא שמר בכיס לכל אורך המלחמה”, סיפר האב.

לאחר מכן, הוא נלחם בעזה ולאחר שהיה ברפיח השתחרר. “נורא פחדנו. יש לנו עוד שני ילדים, אחד בדובדבן ואחד בסיירת צנחנים. הם יצאו מעזה והייתה הרגשה שזה נגמר כביכול. התחלנו לחלום את החלומות של החיים”, אמר אביו.

כאשר השתחרר, יהונתן בן ה-23 וארוסתו אמונה קבעו תאריך לחתונה.

“הוא היה איש של אנשים ושל שמחה, הוא אהב את המדינה ואת העם בצורה בלתי רגילה”, סיפר אורי.

יהונתן רצה להתחיל ללמוד וחשב לעסוק בחינוך. הוא ואמונה תיכננו לעבוד שניהם בכפר לנוער בסיכון. יהונתן היה שותף בפרויקט שנקרא ‘תקוותנו’ שמנסה לחבר בין כל חלקי החברה הישראלית. “הוא היה פעיל בזה וחלם להקים תנועה ולהשפיע על החברה הישראלית”.

ביום הפיגוע יהונתן היה אמור לנסוע לריאיון עבודה בערב, בתור מדריך נוער ביישוב עופרה. לפני זה הוא התכוון להגיע לארוסתו.

אביו אורי סיפר: “שמענו שהיה פיגוע באזור מחולה. התקשרנו והוא לא ענה”. אורי החל לנסוע לכיוון הצומת ונתקל במחסום פקוק,

“החנתי את האוטו באמצע הכביש והתחלתי לרוץ לכיוון המחסום. ביקשתי מאנשים שם שיגידו לי אם זה הוא או לא”, אמר אורי.

אורי סיפר על הרגע בו הבין שבנו נרצח בפיגוע: “לאט לאט הבנתי שזה הוא. שאלו אותי מה השם שלו, ומה הרכב ואז ראיתי שהם הולכים אחורה. התקדמתי אליהם ואמרתי ‘בבקשה תגידו לי’ והם הולכים אחורה. כשהשוטרות אמרו לי שהמצב לא טוב – הבנתי. חזרתי הביתה והתחלתי להודיע לכולם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות