יאיר גולן: המדינה צריכה לעודד תוכניות ‘יציאה בשאלה’ של חרדים

חושף את פרצופו: יו"ר 'הדמוקרטים' דורש שמדינת ישראל תעודד תוכניות ל'יציאה בשאלה' של הציבור החרדי • לדבריו, חרדי שבוחר שלא להתגייס לצבא, לא יקבל "אף לא שקל אחד" • סגן השר אבי מעוז: "עדות לאטימות, להתנשאות ולהתנתקות מרוב רובו של העם"
חרדים 10
ח' אב התשפ"ד / 11.08.2024 23:55

עידוד רשמי של יציאה בשאלה: יו”ר מפלגת הדמוקרטים, יאיר גולן, דורש שמדינת ישראל תעודד יציאה בשאלה של בני המגזר החרדי.

לפי דיווח בערוץ 14, גולן אמר את הדברים בריאיון לאמיל שליימוביץ’,עורך ומנהל אתר detaly.co.il, אתר המיועד לקהל דוברי הרוסית בארץ.

לדברי יו”ר ‘הדמוקרטים’, מדינת ישראל צריכה לפעול בכמה דרכים מול החברה החרדית: להכריח מוסדות חרדים להכניס לימודי ליבה למערכות החינוך וגם לימודי דמוקרטיה. ובנוסף  חרדי שבוחר שלא להתגייס לצבא לא יקבל “אף לא שקל אחד”, כלשונו.

 

גולן הוסיף  כי מדינת ישראל גם צריכה לעודד תוכניות של עידוד גיוס לצה”ל וגם תוכניות ליציאה בשאלה.

גולן כבר אמר בעבר, כאשר התייחס לבוגרי החינוך הממלכתי דתי והמכינות הקדם צבאיות, כי צה”ל צריך לחנך את הציונות הדתית לדמוקרטיה וליברליות ולעבור “מסע תיקון” בתוך הצבא בגלל “החינוך הלאומני-קיצוני” שעוברים אנשי הכיפות הסרוגות במוסדות חינוכיהם.

יו״ר נעם, סגן השר אבי מעוז, אמר בתגובה לדבריו של יאיר גולן:

“קריאה לעודד יציאה בשאלה ולזנוח את דרך התורה ואת מסורת האבות היא עדות לאטימות, להתנשאות ולהתנתקות מרוב רובו של העם. רוב עם ישראל הוא ציבור מאמין ואינו זקוק להטפות של מי ששכח את שורשיו וזכות קיומו בארץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות