קמפיין ‘נתניהו מטרפד’ קרס • חמאס: מסרבים להגיע לסבב המו”מ השבוע

חמאס דורש מהמתווכות שיציגו את ההצעה "המוכנה לביצוע" עליה הסכים ביולי - ושיחייבו את ישראל לקבלה • פרשן: "אין עסקה. לא הייתה עסקה ולא תהיה עסקה. הכל בזבוז זמן" • עמית סגל: "מסתבר שלא רק שאנחנו לא בדקה התשעים אלא שהצד השני לא עלה למגרש"
חיים טוויל
ח' אב התשפ"ד / 11.08.2024 22:46

לקראת הפסגה ביום חמישי: בחמאס הודיעו היום (ראשון) רשמית כי הארגון מסרב לצאת לסבב נוסף של שיחות מו”מ על עסקת חטופים.

חמאס דרש מהמתווכות שיציגו את ההצעה “המוכנה לביצוע” עליה הסכים בחודש יולי ושיחייבו את ישראל לקבלה, במקום לצאת לסבב חדש של שיחות.

חמאס פרסם הצהרה רשמית: “נהגנו באופן חיובי ובגמישות בסבבי המשא ונתן – ישראל הציבה תנאים חדשים, הסלימה את התוקפנות נגד עמנו וביצעה מעשי טבח נוספים עד לחיסולו של מנהיג הארגון איסמאעיל הניה. גם לאחר פרסום ההצהרה המשולשת, האויב ביצע טבח בבית הספר א-תבעאין.

“לאור זאת ומתוך דאגה ואחריות כלפי עמנו, הארגון דורש מהמתווכות שיציגו את התוכנית ליישום על בסוס חזונו של ביידן שעליה חמאס הסכים ב-2.7 ושיחייבו את ישראל לקבלה – במקום לצאת לסבבים נוספים של משא ומתן או הצעות חדשות שנותנות לישראל עוד זמן למשוך את המלחמה”.

ב’כאן חדשות’ דווח כי ישראל וחמאס העבירו ביניהם, דרך המתווכות, מספר דרישות שחלקן הוגדרו “חדשות”. בין היתר, ישראל דורשת לקבל מראש רשימה של 33 חטופים חיים שאמורים להשתחרר בשלב א’.

לפי חדשות 12, “גורמים במו”מ מעריכים”, כי תשובת חמאס היא חלק מטקטיקה שנועדה ללחוץ את ישראל ואומרים כי הם מתמקדים במאמצים לצמצם פערים.

לדברי גורם ביטחוני בכיר, מתקיים משא ומתן מתקדם מול המצרים בנושא רפיח וציר פילדלפי, וכי את הסוגיות הללו ניתן לפתור עד יום חמישי. במקביל, בקטר עדכנו שכל מסמך ההבהרות של ישראל הועבר לידי חמאס – למעט הסעיף שעוסק בדרישת נתניהו למנגנון בציר נצרים.

ההערכה היא כי ככל שיחזרו יותר חטופים חיים, כך ניתן יהיה להתגמש יותר בדברים אחרים. המטרה של ישראל היא למקסם את מספר החטופים החיים שיחזרו בעסקה.

בישראל מעריכים שניתן יהיה להתגבר על דרישת נתניהו להגליה של המחבלים הכבדים מעבר למה שסוכם במתווה הראשוני – מתוך אינדיקציה שהמחבלים עצמם לא מעוניינים לשוב לעזה.

בנוסף, הגורם תיאר את אחת הדרישות של ישראל שעוד לא נפתרה: קבלת רשימת המשוחררים מראש, מאחר שאם לא תהיה עסקה עולה חשש שחמאס ינסה להחליף חטופים חיים בגופות.

הפרשן אריאל כהנא מ’ישראל היום’ הגיב על הצהרת חמאס: “כמה פעמים אפשר לומר? אין עסקה. לא הייתה עסקה ולא תהיה עסקה. הכל בזבוז זמן. לופט געשפעט. עסקי אוויר. יש דבר אחד. מלחמה. ופרק הזמן שלה כתוב על הקיר כמו מצגת חומת יריחו: לישראל יש חמישה חודשים לסיים את המלחמה, ולא חשוב אם טראמפ או האריס יקחו את הבית הלבן.

“אז חלאס לכלות את הזמן על שטויות. אם סינוואר ירצה עסקה (הוא לא, כמו היטלר הוא יעדיף להתאבד), תמיד תהיה לו כתובת. עד אז, חרבו דרבו”.

הפרשן עמית סגל: “ימים שלמים מספרים לנו, מנשיא ארצות הברית ועד ‘גורמים ביטחוניים בכירים’ שאלה ימים של הכרעה היסטורית, ושלא ייסלח לממשלה אם היא תחמיץ את ההזדמנות.

“והנה מסתבר שלא רק שאנחנו לא בדקה התשעים אלא שהצד השני לא עלה למגרש. כל פעם נופלים באותו פייק”.

איש התקשורת יקי אדמקר: “במשך שבועות מנהלת התקשורת הישראלית, האופוזיציה ואיתן גם בכירים במערכת הביטחון קמפיין על כך ש’נתניהו מטרפד את העסקה’. כמה עלילות ובדיות. הזיה .האמת סופה להתגלות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות